صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر بر روی فسادها چشم نبندیم و به بهانه حفط حرمت‌ها از کنار آن نگذریم، قطعا بسیاری از مشکلات اداری و نابسامانی‌های کشور حل می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد 28 مهرماه در بازدید از سازمان بازرسی کل استان اظهار کرد: سازمان بازرسی چشم و گوش نظارتی قوه قضائیه محسوب می‌شود و باید از تمام توان و ظرفیت‌های قانونی خود در امر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و در نهایت تهیه گزارشات فنی و کارشناسی و حقوقی استفاده کند.

وی ادامه داد: امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه‌ها هستیم شاید حاصل برخی ترک فعل‌هایی است که یک مدیر از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی بی توجهی، سهل انگاری و یا غفلت کرده است؛ این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی با چالش‌های حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند، هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.

دهشیری افزود: به فضل خدا استان یزد از مدیران و کارکنان متدین و متشرع، پاکدست و باصفا و صداقت و اهل خدمت بی‌منت و برخوردار از سلامت نفس است و باید مراقبت شود و حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت نظام اداری را باید با امر‌ نظارت هدفمند و موثر سازمان بازرسی رقم زد، البته نظارت‌ها نباید به گونه‌ا‌ی باشد که مدیر، شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت خود را از دست دهد بلکه باید نظارت‌ها پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق صورت گیرد و از مدیران سالم، اثربخش، شجاع و ریسک‌پذیر به ویژه در حوزه مقابله با تحریم و فساد حمایت شود و مورد تشویق قرار گیرند.

وی در تبیین نقش سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان به عنوان یکی از بازوان دستگاه قضایی بر حسن جریان امور و اجرای درست قوانین و حاکمیت قانون در ادارات و سازمان‌ها نظارت مستمر دارد.

دهشیری از قضاوت و نظارت به عنوان دو وظیقه اصلی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: بخش نظارت قوه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نهاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه در دوره تحول و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه قوه قضاییه و به خصوص سازمان بازرسی مضاعف شده است اظهار کرد: تحقق امنیت، نظارت و پیاده شدن قانون در ادارات مستلزم برنامه‌ریزی و وقت‌گذاری و اولویت‌بندی سازمان بازرسی کل کشور است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به تدوین سند تحول و امنیت قضایی بیان کرد: برنامه‌های دستگاه قضایی و سازمان‌ها باید منطبق با این اسناد تنظیم و عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به رویکرد جدید سازمان در دوره تحولی قوه قضائیه بر توجه به ترک فعل‌ها و شناسایی گلوگاه‌های فساد و حمایت از مدیران ریسک پذیر اظهار کرد: باید در حوزه ساخت و سازها، واگذاری‌ها و هم در حوزه مدیریت‌هایی که کم کم فساد یک مدیر و مجموعه‌ای را در بر می‌گیرد، نظارت فیزیکی و الکترونیکی بیشتری توسط سازمان بازرسی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال سازمان بازرسی برای یک بار از طرح‌های واگذاری سازمان‌های متولی اراضی استان لیستی تهیه و باهمکاری نهادهای مرتبط بررسی لازم و اقدام قانونی معمول دارد تا نیازی به ورود دادستانی به این موضوعات نباشد.

وی به انتظارات مردم از سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و بازار و عدم ثبات قیمت‌ها مطالبه گری مردمی از جمله به این سازمان افزایش داشته که کار را برای سازمان بازرسی در پیگیری و حل آنها دشوار ساخته است.

دهشیری با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی و حضور قوی در برخی از پرونده‌ها گفت: با دقت و نظارت بیشتر بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری می‌توان از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام