صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مرحله استانی به شیوه غیرحضوری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کرمانشاه به شیوه غیرحضوری و از طریق بارگذاری در سامانه بچه‌های مسجد bachehayemasjed.ir در مراحل استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط حضور در این دوره مسابقات، افزود: این مسابقات در دو گروه بانوان و آقایان و در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود. این مسابقات در رشته تلاوت نور «ترتیل» با میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین فراز ۱ آیات ۱ تا ۱۲ و فراز ۲ آیات ۳۳ تا ۴۰ خواهد بود، همچنین سوره الرحمن فراز ۱ آیات ۱ تا ۱۸ و فراز ۲ آیات ۶۰ تا ۷۸ و سوره واقعه فراز ۱ آیات ۱ تا ۲۴ و فراز ۲ آیات ۵۷ تا ۷۴ خواهد بود که در این بخش فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا داوری خواهد شد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: در رشته قرائت نماز ویژه بانوان و آقایان شرکت‌کنندگان با اجرای زنده نماز ۳ رکعتی اثر مربوطه تمام اذکار «تسبیحات اربعه» با صدای بلند قرائت می‌کنند و در این رشته بخش فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری می‌شود.

مدیر ستاد فهما کرمانشاه با اشاره به شرایط حضور در رشته مکبری، گفت: این رشته ویژه آقایان است و دو رده سنی زیر ۹ سال و بالای ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود و آثار ارسالی در این رشته مربوط به اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی است و بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری خواهد شد. نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری راه می‌یابند و با توجه به شرایط فعلی نحوه برگزاری و حضور در مرحله کشوری اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام کلات‌پور به شیوه داوری مسابقات در مرحله استانی اشاره و بیان کرد: مشخصات نفرات اول رشته‎‌ها حداکثر تا تاریخ ۱۷ دی‌ماه در اختیار ستاد کشوری این مسابقات قرار می‌گیرد و مستندات و مدارک داوری مرحله استانی در ستاد استان بایگانی می‌شود.

مدیر ستاد فهما کرمانشاه با اشاره به مکان اجرا و ضبط آثار ارسالی به این مسابقه با توجه به شیوه اجرای غیرحضوری، گفت: با توجه به شیوع کرونا ضبط آثار ارسالی در منزل بلامانع است، ولی در شرایط عادی اجرا و ضبط در فضای مساجد اولویت دارد و دارای امتیاز بیشتری است. نفرات برتر مسابقات کشوری مدهامتان، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج و معاونت قرآن و عترت طی سال‌ها ۹۶ تا ۹۸ از رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر و متسابقانی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این دوره مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام