صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
در شش ماهه نخست سال جاری؛

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 21 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: 6 میلیارد تومان از این مبلغ، زکات واجب، چهار میلیارد تومان زکات مستحبی و 11 میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان امروز 6 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق برنامه‌های حوزه زکات در خوزستان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 21 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است.

وی تصریح کرد: 6 میلیارد تومان از این مبلغ، زکات واجب، چهار میلیارد تومان زکات مستحبی و 11 میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

شبیه با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان مکان هزینه می‌شود، افزود: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد یافته است. 90 درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و محرومان و ده درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، تأمین جهیزیه و تحصیل دانش‌آموزان مددجو و ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود. زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

وی با تأکید بر تعامل موثر حوزه علمیه، ائمه جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان با هدف ترویج فرهنگ زکات، گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش ‌دهد.

شیبه بیان کرد: زکات شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات است.

انتهای پیام