صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
امام جمعه شهرکرد:

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: راه لبخند و مذاکره قبلاً تجربه شده است، اما هیچ نتیجه‌ای عاید کسانی که معتقد به لبخند بودند، نشد و امروز شاهد مشکلات اقتصادی و عقب‌ماندگی هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۱۴ آذرماه، در پیام جمعه این هفته شهرکرد با تأکید بر اینکه هر مطالبه و نقدی نمی‌تواند سازنده باشد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مطالبه و انتقاد جامعه را بسازیم باید این مطالبه همراه با خیرخواهی باشد، در غیر این‌صورت نقدها به‌جای سازندگی مخرب است.

وی افزود: گاهی شاهدیم که نقدها بازدارنده می‌شود و خلاقیت را از افراد سلب می‌کند، مدیران و افرادی که می‌خواهند در جامعه مسئولیتی را قبول کنند و یا کاری انجام دهند باید خلاق و مبتکر باشند، برخی مواقع نقدهای بی‌جا به تدریج خلاقیت را از افراد می‌گیرد و سستی و رخوت را حاکم می‌کند و اگر نقد از روی خیرخواهی نباشد آسیب‌های بسیاری را وارد می‌کند.

وی در ادامه درباره شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده، افزود: ترور این چهره‌ها و دانشمندان تاکنون آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نکرده، بلکه راه را روان‌تر کرده است و مردم را بیدارتر می‌کند، شاهد ترور چهار دانشمند هسته‌ای در کشور بودیم، اما حرکت متوقف نشد و شتاب بیش‌تر شد.

نکونام با اشاره به اینکه ۱۷ هزار شهید ترور در کشور وجود دارد، گفت: هیچ‌کدام از این ترورها موجب بازدارندگی از مسیر شهدا نشد، جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، بلکه این دانش برای رفع نیازها و قطع وابستگی در عرصه‌های مختلف وابسته به انرژی هسته‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، ادامه داد: کشورهای استعمارگر می‌خواهند دانش تنها در اختیار آن‌ها بوده و کشورهای دیگر محتاج آن‌ها باشد تا بتوانند از این طریق آن‌ها را غارت کنند و بر آن‌ها سلطه داشته باشند، اما انقلاب اسلامی اجازه سلطه و غارت را به دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌دهد، بنابراین باید مسلح به سلاح علم باشیم تا بتوانیم با دشمن مقابله کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مقابله در برابر دشمنان هزینه دارد، بیان کرد: در این راه تاکنون هزینه‌های زیادی از جمله از دست دادن انسان‌های بزرگ داده‌ایم، اما مسیر متوقف نشده است و راه پرشتاب ادامه دارد.

نکونام تصریح کرد: نباید در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان دهیم، انتقام خون شهیدان باید در برنامه باشد، اما شتاب‌زدگی در این‌باره را کسی نمی‌پسندد و سستی و رخوت نیز پذیرفتنی نیست، راه لبخند و مذاکره قبلاً تجربه شده است، اما هیچ نتیجه‌ای عاید کسانی که معتقد به لبخند بودند، نشد و امروز شاهد مشکلات اقتصادی و عقب‌ماندگی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: استکبارستیزی رویه دانشجویان بصیر است، روحیه استکبارستیزی همواره در بین این قشر دانشجو و طلاب زنده خواهد بود.

وی درباره مصوبه مجلس  مبنی بر توقف پروتکل الحاقی برجام، افزود: این مصوبه بسیار خوب بود، قرار بود در سایه دیپلماسی چرخ اقتصاد کشور نیز بچرخد، اما متأسفانه هم‌اکنون هر دو راکد هستند، بر روی اقدامات این‌چنینی نام تندروی نگذارید، این‌ها جزو ضرورت‌های کشور است.

نکونام گفت: این مصوبه مجلس نوعی کمک به دولت محسوب می‌شود و دولتمردان باید این فرصت را مغتنم بشمارند، در این مسئله تمامی مسئولان باید یکصدا باشند و این موضوع را ختم کنند تا کشور بیش از این دچار ضایعات نشود.

انتهای پیام