صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان یزد از آغاز وقف مشارکت قرآنی در این استان خبر داد و از خیران و مؤسسات قرآنی برای حمایت در این زمینه طلب مشارکت کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان یزد، امروز ۱۴ آذرماه، در وبیناری با حضور مدیران مؤسسات قرآنی استان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، اظهار کرد: در این زمینه و تاکنون استان یزد از استان‌های پیشرو به لحاظ جمعیت بوده و امسال با توجه به اینکه این آزمون به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد، حضور و مشارکت حداکثری مورد انتظار است.

وی ادامه داد: امسال در بخش رشته‌های تخصصی و عمومی شاهد افزایش رشته‌ها هستیم، بنابراین مؤسسات قرآنی باید تمام قوت خود تلاش کنند و در جذب و مشارکت حداکثری قرآن‌آموزان و خانواده‌های آنان در یکی از دو رشته یا سه رشته عمومی به ویژه بخش صحیفه سجادیه، همت مضاعفی داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به اجرای «وقف مشارکتی قرآنی» در استان، بیان کرد: متأسفانه موقوفات قرآنی در کشور و استان یزد هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت از سطح بسیار پایینی برخوردار است، بنابراین از سوی اتحادیه قرآنی استان، تصمیم گرفته شد پروژه عمرانی درآمدزا پیش‌بینی شود.

وی افزود: با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد زمین وقفی به مساحت 1800 متر و در یکی از مکان‌های بسیار خوب شهر به این امر اختصاص داده شد و هیئت امنایی با ریاست آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان شکل گرفت.

مطهریان ادامه داد: این طرح در شش طبقه عمرانی شامل سه طبقه پارکینگ و سه طبقه دفاتر اداری و شرکتی احداث خواهد شد و 90 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و اکنون برای احداث این مجوعه با حمایت خیران، شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌ها در حال رایزنی هستیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد، اظهار کرد: امیدواریم مؤسسات قرآنی نیز از طریق سهمی که برای آنها در نظر گرفته شده، در این امر مشارکت داشته باشند تا پایان پروژه که حداکثر سه سال در نظر گرفته شده، احداث و درآمدهای جاری موقوفه به تناسب آورده مؤسسات، به خود مؤسسات تقدیم شود و منبع درآمد مستمر و مکفی به اندازه تلاش‌هایشان باشد.

مطهریان با اشاره به فعالیت 130 مؤسسه در استان، طی درخواستی از آنها، بیان کرد: مؤسسات می‌توانند نسبت به خرید سهم اقدام کنند که البته وام قرض‌الحسنه نیز در نظر گرفته شده است. مابقی اعتبار لازم برای احداث این پروژه، از سوی خیران تأمین خواهد شد.

انتهای پیام