صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حضور داوطلبانه برای خدمت‌رسانی دارای ارزشی الهی انسانی است و تا آنجا که می‌توانیم باید این فرهنگ و ارزش را توسعه دهیم، بیان کرد: حضور نیروهای جهادی علاوه بر حل مشکلات مردم، دارای اثرات روانی بسیاری نیز است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، 15 آذرماه در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر این استان با اشاره به اقدامات نیروهای جهادی و هلال‌احمر در طول مدت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: همه مردم قدردان زحماتی هستند که از سوی گروه‌های مختلف در نزدیک به 9 ماه گذشته در عرصه‌های مختلف برای مقابله با این ویروس منحوس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی از موضوعاتی است که در قرآن و روایات ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: حضور داوطلبانه برای خدمت‌رسانی دارای ارزشی الهی انسانی است که در روایات، مردم برای انجام آن تشویق شده‌اند.

امام‌جمعه همدان با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف، مطرح کرد: در هر جا که مشکل یا حادثه‌ای به وقوع بپیوندد، هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که به‌صورت جدی حضوری برجسته داشته و دارد و این قابل‌ تقدیر است.

وی افزود: البته در کنار توجه به بحث کیفیت و آموزش تخصصی، باید از لحاظ کمی نیز توجه ویژه‌ای در مجموعه داشته باشیم، به‌طوری‌ که هر داوطلب بتواند چندین نفر دیگر را با خود برای حضور در هلال‌احمر همراه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: تا آنجا که می‌توانیم باید این فرهنگ و ارزش را توسعه دهیم و دیگران را هم برای حضور در هلال‌احمر جذب کنیم، چراکه ترویج این فرهنگ ترویج ارزش‌های انسانی و ارزش‌های الهی است.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه خدمت‌رسانی سرعت عمل بسیار مهم است، بیان کرد: حضور نیروهای جهادی در مشکلات از زوایای مختلف بسیار مؤثر است و لذا با مشاهده خدمت‌رسانی‌های صورت گرفته در سیل، زلزله و حوادث، به این نتیجه می‌رسیم که حضور نیروهای جهادی علاوه بر حل مشکلات مردم، دارای اثرات روانی بسیاری نیز است.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه حجت‌الاسلام شعبانی با دریافت لباس داوطلبی به عضویت افتخاری جمعیت هلال‌احمر همدان درآمد.

انتهای پیام