صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۹۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه بیماری و سلامت، زندگی و مرگ، همه در دست خداست، تا او نخواهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، گفت: خداوند رب الأسباب است، اما اسباب را هم نباید فراموش کرد، بلکه مراعات اسباب توصیه شریعت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، شب گذشته، 15 آذرماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع مکی این شهرستان گفت: ویروس کرونا، یک بیماری و آفت خطرناکی است که جوامع را گرفتار کرده و بر اثر آن، افراد مفید و مؤثری از علما و اندیشمندان، بزرگان اقوام و تحصیل‌کردگان را از دست ‌داده‌ایم و متضرر شده‌ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه صدها هزار نفر به‌ سبب این بیماری جان خود را از دست داده و هزاران نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، اما هنوز عده زیادی آن را دست‌ کم گرفته و می‌گویند کرونا یک سرماخوردگی معمولی است، در حالی که باید آن را جدی گرفت و احتیاط کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: نادیده‌ گرفتن و یا دست‌ کم‌ گرفتن این بیماری خطرناک، اشتباه بزرگی‌ بوده که آثار آن گاهی غیرقابل جبران است؛ هنوز معلوم نیست این آفت تا چه زمانی ماندگار باشد، بنابراین باید توصیه‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

وی افزود: وقتی در جمع هستید، از ماسک استفاده کنید، فاصله‌ها را رعایت کنید، در مسجد و مدرسه و مجالس نزدیک به یکدیگر ننشینید، وقتی برای ادای نمازها به مسجد می‌آیید، با خود جا‌نماز بیاورید، اگر کسی مریض شد، به مسجد نیاید و خود را مداوا و علاج کند.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: نماز، درس و کار تعطیل نمی‌شود، این تعطیلی‌ها موقت است و نمی‌توان برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، چون بدون این امور ادامه زندگی مشکل است، اما باید یاد گرفت که چگونه با این ویروس زندگی کرد تا از خطرات آن در امان ماند.

وی گفت: باید توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های جهانی را رعایت کنیم. از پروتکل‌هایی که زیاد به رعایت‌شان توصیه می‌شود، استفاده از ماسک، حفظ فاصله، شست‌وشوی دست‌ها، صورت، دهان و بینی است که از انتشار ناخواسته ویروس جلوگیری می‌کند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: بیماری و سلامت، زندگی و مرگ، همه در دست خداست، تا او نخواهد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. خداوند رب الأسباب است، اما اسباب را هم نباید فراموش کرد، بلکه مراعات اسباب، توصیه شریعت است.

مولوی عبدالحمید افزود: اعتماد و توکل ما باید بر الله تعالی باشد، اما به اسباب ظاهری هم توجه کنیم، به پزشک مراجعه کرده و از دارو استفاده کنیم. از اسباب معنوی نیز غفلت نکنیم و بدانیم که تنها خداست که شفا می‌دهد. توبه، استغفار، تضرع و زاری علاج اصلی این آفت است. الله تعالی ما و همه جهانیان را از این آفت حفظ کند و نجات دهد.

انتهای پیام