صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: طی دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها در آذربایجان‌غربی، داشتیم و نزدیک به سه هزار نفر از آمار جمعیت کیفری استان کاسته شده که در نوع خود نتیجه بسیار مطلوب و ارزشمندی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، چهارم دی‌ماه در نشست ویدئو کنفرانسی دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، اظهار کرد: امیدواریم در سه ماه باقی‌مانده از سال کارهای یک سال جمع‌بندی شود، خصوصاً در دادسراها که وظایف متنوعی داشته و نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد، موفق عمل کنند.

وی افزود: یک کاروان پرتلاش در قوه قضائیه سیر تحول قوه را پیگیر بوده و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را مرتب پیگیری و ارزیابی می‌کنند و نباید از این وظایف غافل شد و این نظارت‌ها در سطح استان توسط هیئت‌های نظارت و بازرسی انجام می‌شود که رهنمودهای آن‌ها پس از بازرسی‌ها می‌تواند راه‌گشا باشد و دستورالعمل‌ها زمانی اثربخش است که منتهی به نتیجه شود.

گروسی بیان‌ کرد: دادگستری مرجع پرتردد و پرمراجعه بوده که آسیب‌ها و تهدیدها دستگاه قضایی و نیروی انسانی این نهاد را نیز شامل می‌شود که یکی از وظایف دادستان‌ها شناخت نکات آسیب‌زا و ناهنجاری‌ها، رصد به‌موقع آن‌ها را رصد، بازشناسی، مقابله و پیشگیری آن‌ها است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها در آذربایجان‌غربی، داشتیم و نزدیک به سه هزار نفر از آمار جمعیت کیفری استان کاسته شده که در نوع خود نتیجه بسیار مطلوب و ارزشمندی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: در دادسراها باید کارها با فوریت و در عین حال با دقت انجام شود و پذیرفته نیست که پرونده‌ای حوزه‌ها معطل شود، چرا که ذات کار دادسراها می‌طلبد که در نزدیک‌ترین وقت ممکن رسیدگی‌ها انجام و پرونده به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: دادستان‌ها باید با رصد مجرمین حرفه‌ای و خطرناک خصوصاً مجرمین امنیتی و اراذل و اوباش هرگونه تحرک و جنبش را از آن‌ها گرفته و مجال جرم را از آن‌ها سلب کنند.

گروسی افزود: دادرسی الکترونیک هم در شرایط کنونی و هم در آینده نیاز مبرم دستگاه قضایی است و این نوع دادرسی مزایای بسیاری از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی دارد که اهمیت کار را چندین برابر می‌کند.

وی اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مفاسد و مفسدین کوتاه نخواهیم آمد و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نخواهیم گرفت و آن‌چیزی که مورد مطالبه مسئولان قضایی و مردم است را به نحو مطلوب انجام خواهیم داد که در این زمینه هم از دادستان‌ها باید همیشه پای کار و در صحنه حاضر باشند و درخصوص احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال با قدرت ورود کنند.

رئیس کل دادگستری‌ آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دادستان‌ها باید اموراتی که حسب قانون برعهده آنها گذاشت شده‌ در امر آموزش و نظارت ضابطین توجه داشته باشند و موفقیت دادسراها را در گرو ارتباط خوب و سالم در کنار نظارت و تعلیم آموزش‌های لازم به ضابطین است.

انتهای پیام