صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه برای رونق و توسعه نیازمند منابع مالی پایدار هستند گفت: این امر باید مورد توجه مؤسسان مدارس علمیه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 13 دی‌ در دیدار با مدیران مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید منابع مالی پایدار داشته باشند اظهار کرد: مدارس علمیه برای درآمد مدارس می‌توانند موقوفاتی را در نظر بگیرند زیرا که وقف راهگشای مشکلات مالی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

ناصری با اشاره به تجربیات خود در استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در زمان احداث مصلای شهرکرد که در نوع خود بی‌نظیر است، طرحی ارائه شد که با اجرای آن هم برای مردم اشتغال‌زایی ایجاد و هم نیازهای حوزه‌های علمیه آن منطقه تامین شد لذا پیشنهاد می‌شود این طرح در یزد نیز اجرایی شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه یزد تاکید کرد: برای این مراکز در استان باید برنامه‌ای مهم و اساسی طرح‌ریزی شود تا طلاب فارغ از مسائل مالی به تحصیل خود ادامه دهند.

وی بر ورود خیران مدارس علمیه به موضوع موقوفات تاکید کرد و صنعت پوشاک را در راستای اشتغالزایی و تامین منابع مالی مورد نیاز حوزه‌ها موثر دانست و گفت: این صنعت نه تکنولوژی بالایی نیاز دارد و نه سرمایه‌گذاری چندانی و تنها با آموزش، می‌توان این صنعت را به راه انداخت.

ناصری با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که زنده است، به پوشاک نیاز دارد بیان کرد: اگر صنعت پوشاک در استان یزد پیشرفت داشته باشد، علاوه بر اشتغال گروه زیادی از بیکاران به ویژه زنان سرپرست خانوار، کشور را نیز از واردات پوشاک بی‌نیاز می‌کند و از درآمد آن می‌توان هزینه‌های حوزه‌های علمیه را نیز تامین کرد.

انتهای پیام