صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین روش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 23 دی در نشست وبیناری شورای فرهنگ عمومی استان ضمن قدرشناسی از سفارش‌های معنوی امام جمعه سمنان گفت: محبت و عشق‌ورزی می‌تواند مهمترین مؤلفه ارتقای فرهنگ عمومی در کشور، جامعه و استان باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مقوله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان متذکر شد: یکی از موضوعات فرهنگی پایتخت کتاب است که بر این اساس نباید هدف غایی و نهایی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صرفاً انتخاب شهر یا استان به ‌عنوان پایتخت کتاب باشد، بلکه آنچه مهم است توجه به فرایندی است که در حال طی شدن است، چرا که این مقوله می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مؤثر واقع شود.

خجسته‌پور افزود: بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین روش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که بر این اساس اگر امروز شاهد حضور فعال نوجوانان استان به‌ عنوان سفیر کتاب و همچنین افتخارآفرینی دانش‌آموزان ساعی استان در المپیادهای علمی و جشنواره‌های مختلف و کسب مدالهای رنگین در کشور هستیم، نشان‌دهنده غنای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تأکید بر اینکه نماز رابطه‌ای است معنوی، بین عابد و معبود که دارای آثار و تأثیرات فراوان برای هر فرد است متذکر شد: طبق آیه شریفه قرآن، نماز انسان را از منکر و بدی نهی باز می‌دارد و از آنجا که تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان نیز به طور عمده حول دستگاه‌های اجرایی و اداری است، امیدواریم با تلاش این عزیزان، فلسفه اصلی نماز برای تمامی کارکنان دستگاه‌های اداری، دوری کردن از مهمترین منکر، یعنی عدم رسیدگی به امور مردم فرهنگ‌سازی شود.

خجسته‌پور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ نماز در ادارات ترویج شود، باید نهی از منکر را گسترش دهیم و خدمت بیشتر به ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته وی ستاد اقامه نماز استان علاوه بر برنامه‌های معمول خود در حوزه گسترش فرهنگ نماز و سرکشی از نمازخانه‌ها، اثربخشی فعالیت دستگاه‌ها و نهادها را در حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز مورد ارزیابی قرار دهد.

عوامل مهم در فرهنگ عمومی

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان، نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند من به سه عمل عشق ورزیده و دوست دارم که شامل نگاه کردن به صورت حضرت رسول اکرم(ص) به عنوان رهبر، تلاوت قرآن و نیز انفاق در راه خدا است.

شاهچراغی ادامه داد: پیامبر به عنوان رهبر محبوب حضرت زهرا(س) که در این راستا قرآن کریم به عنوان قانون اسلام و انفاق نیز همان مساوات و کمک به مردم است که در این راستا سه عامل رهبری، مکتب و مردم همواره باید توسط مردم و مسئولان استان به عنوان عوامل مهم در فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مسئولان باید با مردم باشند از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی به صورت وبیناری تقدیر کرد و گفت: گرچه دوست دارم این جلسات به صورت حضوری برگزار شود اما در شرایط کرونایی باید مقررات و مسایل مربوط به این شرایط نیز رعایت شود.

انتهای پیام