صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۷۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

همزمان با ایام فاطمیه، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آرامستان بهشت احمدی شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام فاطمیه، مراسم تشییع و خاکسپاری نخستین شهدای آرامستان تازه تأسیس بهشت احمدی شیراز امروز، 25 دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.

در این مراسم پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده بودند، بر روی دستان مردم خداجو و متدین شیراز تشییع و به خاک سپرده شدند.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: امروز ما مردم، خانواده شهدای گمنام شدیم و برای آن‌ها به سوگ نشستیم.

وی افزود: یکی از این شهدا، شهید 19 ساله است که در شلمچه شهید شده است و دیگری شهید 21 ساله است که در فکه به فوز عظیم شهادت دست یافته است.

اسکندرپور با بیان اینکه پدران و مادران شهدا نسل عجیبی بودند که توانستند از فرزندان خود دل بکنند و آنان را به جبهه فرستادند، گفت: شهدای گمنام داستان دیگری دارند، سال‌های سال است که خانواده آن‌ها چشم انتظارند تا شاید خبری از عزیزانشان بیاید.

شهردار شیراز با تصریح اینکه شهدای گمنام حتی در خاکسپاری هم گمنام به خاک سپرده می‌شوند، گفت: حتی گاهی اوقات شهدا را در جاهایی به خاک می‌سپارند که ممکن است کمتر مردم حضور داشته باشند؛ این وظیفه اخلاقی و میهنی تک تک ماست که به این شهدا سر بزنیم و رشادت‌ها و از خودگذشتگی آنان را یادآوری کنیم.

وی با یادآوری اینکه روزهای پایانی جنگ بسیار سخت بود و شرایط ما هم به لحاظ لجستیک و حضور نیروها بسیار سخت شده بود، گفت: در سال 67 عملیات بیت‌المقدس 7 و هجوم عراقی‌ها داشتیم که شهدا و اسرایی در این راه داشتیم و امروز باید یاد این شهدا را گرامی بداریم.

اسکندرپور بیان کرد: باید مستقل از هر نگاه و گرایش فکری و قومیتی که داریم به میراث معنوی این ملت و شهدای آنان احترام بگذاریم و بزرگی این جوانان و غرور این ملت را پاس بداریم و امیدواریم که همه ما قدردان تلاش این شهدا باشیم و این میراثی که از شهدا به ما رسیده است، به خوبی پاس بداریم.

انتهای پیام