صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۹۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

یک حافظ قرآن و حائز رتبه دوم کشوری در مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام‌ نور گفت: خداوند به برکت حفظ قرآن نوری در تمام مراحل زندگی‌ام نهاده که موفقیتم را مدیون این نور الهی می‌دانم.

نسترن امیدی، حافظ قرآن و حائز رتبه دوم در مسابقات سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام‌ نور، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در حال حاضر 21 ساله و دانشجوی کارشناسی در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز همدان هستم، اظهار کرد: در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه دوم شدم.

وی با اشاره به اینکه سطح رقابتی مسابقات در حد متوسط بود، یادآور شد: مسابقات به‌صورت آنلاین برگزار شد، اما هماهنگی آن در حد خوب انجام می‌گرفت و هیچ مشکلی وجود نداشت، داوران نیز به‌خوبی و با رعایت انصاف و عدل داوری کردند و رقیبان نیز در سطح متوسط در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.

این حافظ کل قرآن اظهار کرد: از شش‌ سالگی وارد حوزه حفظ قرآن شدم و پس از گذشت شش سال موفق به حفظ کل قرآن شدم، در 17 سالگی مدرک بین‌المللی حفظ قرآن را از قم کسب کردم؛ همچنین در سال جاری نیز موفق به کسب مدرک لیسانس علوم قرآنی شدم و اکنون نیز مدرس جامعةالقرآن همدان هستم.

اثرات قرآن را در تمام مراحل زندگی‌ام می‌بینم

حائز رتبه دوم کشوری در مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام‌ نور تصریح کرد: نوری که خداوند به برکت حفظ قرآن در زندگی‌ام نهاده در تمام مراحل زندگی‌ام آشکار و مایه برکت و خوشبختی‌ام است، به برکت حفظ قرآن از دوران کودکی چنان عزت و احترامی برایم قائل بودند، همواره در تحصیلم موفق بوده‌ام که این جز به برکت حفظ قرآن نیست.

وی با اشاره به اینکه همواره خانواده و به‌ویژه مادرم حامی و پشتیبانم هستند، ادامه داد: مادرم در طول برگزاری مسابقات، در زمان حفظ قرآن و در تمام مراحل زندگی‌ام هیچ‌گاه مرا تنها نگذاشت و همواره بعد از هر موفقیت مرا تشویق می‌کرد و برایم هدیه می‌خرید.

امیدی گفت: تاکنون در مسابقات قرآن زیادی در سطح استان شرکت کرده‌ام و در همگی موفق به کسب رتبه اول استان شده‌ام، اما این مسابقه اولین مسابقه‌ در سطح کشور بود که مقام برتر را کسب کردم.

وی در پایان اظهار کرد: با آیه نور انس و الفت خاصی دارم؛ هرگاه ترس و اضطرابی داشته باشم با خواندن این آیه حالم خوب می‌شود و آرامش خاصی به من می‌دهد.

انتهای پیام