صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: اولین فستیوال کالا‌های فرهنگی، همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ششم بهمن‌ماه، در نشست خبری این جشنواره فرهنگی، گفت: برای نخستین بار «فستیوال کالا‌های فرهنگی فیروزه» با هدف تاکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالا‌های فرهنگی اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: این فستیوال فرهنگی در ۱۶ استان(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان) است که همزمان ششمین دوره آن نیز به صورت ملی و به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: به هویت فرهنگی باید از زاویه هویت ملی نگاه کرد و از این زاویه با تنوع بومی بسیار بالایی روبه رو هستیم، فلذا با توجه به اینکه در استان اردبیل پتانسیل‌های بومی متنوعی داریم، شکل گیری هویت ملی باید از حوزه‌های بومی شروع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با اشاره به ظرفیت‌های بومی، تولید کالا‌های فرهنگی را گام موثری در این زمینه دانست و افزود: برای ساخت هویت فرهنگی باید به رنگ و بو‌های فرهنگ بومی هم فکر کنیم و لازم است به تولید کننده‌ای که در زادگاه خود با ادامه دار کردن روند تولید کالا‌های فرهنگی بومی به احیای فرهنگ بومی می‌پردازد، انگیزه دهیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره در استان اردبیل را شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان دانست و افزود: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در جشنواره‌های استانی استفاده کنند.

بحرالعلومی بیان کرد: این جشنواره با موضوعات عروسک گلین بالا، هدایای فرهنگی در قالب گلیم بافی، چنته بافی، ورنی بافی (نظیر کیف دستی گلیمی، جوراب زمستانی و...) است و آثار میبایست دارای ارزش‌های زیباشناختی و بومی منطقه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان استان اردبیل فرصت دارند تا آثار خود را در دو بخش هدایای فرهنگی و عروسک از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به آدرس https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۲۳۱۴۴۳-۳۳۲۳۱۴۵۳-۰۴۵ داخلی ۱۲۱ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تماس حاصل نمایند.

وی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار ۲۵ دی لغایت ۲۰ بهمن‌ماه سال‌جاری و ارزیابی و داوری تخصصی آثار ۳۰ بهمن‌ماه است که برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برندگان در ۵ اسفند‎ماه ۹۹ خواهد بود و به نفرات اول تا سوم هر موضوع، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام