صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۰۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری 16 نفر از عاملان انتشار شماره حساب شخصی در فضای مجازی که جهت جذب کمک‌های مردمی به‌صورت غیر‌قانونی فعالیت داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 7 بهمن‌ماه  بیان كرد: به تازگی فراخوان‌هایی با هدف جذب کمک‌های مردمی از سوی برخی از تشکل‌های غیردولتی با درج شماره کارت و شماره حساب شخصی با عنوان کمک به ایتام و مستمندان در فضای در حال انتشار بود که بررسی موضوع در دستور كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: كارشناسان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند كه این افراد سودجو، با راه‌اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از نام و اعتبار افراد مشهور شامل هنرمندان، ورزشکاران و همچنین با تحریک احساسات هموطنان و تهیه فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم‌بضاعت، مدعی دریافت وجوه نذورات به‌منظور کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند هستند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: كارشناسان پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این خصوص 16 نفر از افرادی كه اقدام به انتشار این‌گونه فراخوان‌ها كرده بودند را شناسایی و با تشكیل پرونده روانه دادسرا كردند.

سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: در صورت تمایل به نذورات نقدی یا غیر نقدی خود، حتماً از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی و معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه کنند و در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی، با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir (بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری) با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام