صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

قائم مقام امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به کشوری شدن طرح نذر هشتم، گفت: اجرای این طرح از مصادیق ارائه خدمات اجتماعی و کمک به آزادی زندانیان است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید فاطمی ارفع، قائم مقام امور مساجد استان‌های خراسان، امروز، هشتم بهمن‌ در حاشیه مراسم آزادی زندانیان در محل زندان مرکزی مشهد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مرکز امور مساجد اعتقادمان بر این است که مسجد صرفاً یک مکان عبادی نیست، بلکه مساجد می‌توانند رویکردهای متفاوتی داشته باشند که یکی از آن رویکردها مورد تأکید مقام معظم رهبری این است که مساجد باید در ارائه خدمات اجتماعی به مردم در خط مقدم باشد.

وی ادامه داد: در قرارگاه مواسات نیز طرح مواسات و همدلی با رویکرد جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در بین افراد نیازمند با محوریت مساجد به ابتکار نماینده ولی‏‌فقیه در استان خراسان رقم خورد و این اتفاق گسترش یافت.

فاطمی‌ارفع اظهار کرد: در طرح «نذر هشتم» که یکی از مصادیق خدمات اجتماعی و کمک به آزادی زندانیان است، هماهنگی لازم با مجموعه اداره‎کل زندان‌ها صورت گرفت که مقرر شد این طرح به همت امور مساجد و با محوریت مساجد استان، هر ماه یک مسجد بانی شود تا هشتم هر ماه به نیت امام رضا(ع) مقدمات آزادی هشت نفر زندانی فراهم شود.

قائم مقام امور مساجد استان‌های خراسان اظهار کرد: چهار ماه است که این طرح را آغاز کردیم و امروز، در چهارمین ماه از اجرای این طرح نیز هشت نفر از زندانیان آزاد شدند. اجرای این طرح از خراسان رضوی آغاز و از آنجا که موردپسند مجموعه سازمان زندان‌ها قرار گرفته به صورت کشوری در حال اجرا است.

فاطمی ارفع اضافه کرد: اجرای این طرح یک کار مردمی است و همت مساجد را می‌طلبد، چرا که مردمی است و اگر بنا بود، اجرای این طرح از سوی سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی رقم بخورد، زودتر شاهد اتفاق آن بودیم.

تداوم طرح «نذر هشتم» در گرو مردمی بودن آن است

قائم مقام امور مساجد استان‌های خراسان بیان کرد: به تجربه ثابت شده که اگر کار در دست مردم نباشد، مقطعی است، بنابراین فرهنگ‌سازی در این راستا انجام شده و این طرح به صورت مردمی و به همت نمازگزاران در مساجد اجرا می‌شود.

وی در خصوص حمایت از آزادشدگان و جلوگیری از بازگشت آنان به بزهکاری تصریح کرد: از آنجا که مراقبت‌های بعد از آزادی زندانیان برای جلوگیری از بازگشت آنان به بزه مهم است، لذا حمایت از این افراد ضرورت دارد.

فاطمی‌ارفع اظهار کرد: در راستای حمایت از زندانیان آزاد شده نیز مدیریت اجتماعی امور مساجد وارد عمل شده است تا زمینه اشتغال این زندانیان فراهم شود و پس از آزادی به دلایلی از جمله فقر و بیکاری دیگر شاهد بزه از سوی این افراد نباشیم.

انتهای پیام