صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۲۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: دستیابی به قوه قضاییه هوشمند یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ریاست قوه است و استان یکی از هشت استانی است که در خصوص سخت‌افزار دارای مشکل است و محرومیت زیادی نیز در این خصوص وجود دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 19 بهمن در جلسه شورای قضایی استان که با حضور محمدحسین فروزان‌مهر، معاون پشتیبانی، عمرانی و مالی قوه قضاییه، نقش معاونت مالی قوه را در اجرای سند تحول قضایی برجسته و محوری بیان کرد و گفت: محوریت فعالیت قوه قضاییه افزایش اعتماد عموم به قوه است.

وی سفرهای ریاست قوه قضاییه را یکی از عوامل زنده نگه داشتن امید در دل مردم دانست و با اشاره به سفر رئیس قوه به استان، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از مصوبات این سفر انجام شده و انتظار می‌رود در رفع نواقص محرومیت‌های استان بیشتر دیده شود.

موسوی اضافه کرد: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که ماندگاری قضات در این استان به دلایل مختلف از جمله مشکل مسکن پایین است در همین راستا استان در حوزه ساخت و ساز منازل مسکونی نیاز به توجه ویژه دارد. همچنین دستیابی به قوه قضاییه هوشمند یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ریاست قوه است و استان یکی از هشت استانی است که در خصوص سخت‌افزار دارای مشکل است و محرومیت زیادی نیز در این خصوص وجود دارد که می‌طلبد رفع این مشکلات زیرساختی در اولویت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه دادگستری استان، اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان تا به امروز بیش از ۲۲۰۰ نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌ اند که تنها ۸۵ نفر پنجشنبه گذشته به مناسبت دهه فجر آزاد و حدود ۸۰۰ نفر به مرخصی رفتند.

موسوی ادامه داد: ضریب پرونده‌های وارده به دادگستری استان مرکزی 6 درصد و ضریب پرونده‌های مختومه نیز 10 درصد افزایش را گزارش می‌دهد که این رقم مجموعاً ۲۰ درصد کاهش موجودی در مجموعه استان را نشان می‌دهد. در حوزه شورای حل اختلاف ۳۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است و پرونده‌ای مربوط به سال ۹۸ وجود ندارد. میزان پرونده‌های باقی مانده تا پایان آبان ۹۹ کمتر از ۴۰۰ پرونده است.

وی بیان کرد: در حوزه سند تحول، استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که تحقق این سند را با حساسیت پیگیری می‌کند به طوری که در این راستا کارگروه‌های تخصصی متعددی تشکیل شده است. از طرف دیگر اجرایی شدن شعار سال، مختومه شدن پرونده‌های سال گذشته از دیگر اقدامات خوب استان است. همچنین امسال تنش و تجمعی که سبب درگیری دادگستری استان در سال جاری باشد، مشاهده نشد.

انتهای پیام