صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۳۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

یک مورد پرونده قتل غیرعمد پس از 19 سال با تلاش شبانه روزی شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار منجر به رضایت شد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: یک مورد پرونده قتل غیرعمد بر اثر تصادف پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و اخذ دیه شد.

وی افزود: با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ويژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار جهت صلح و سازش و کمک از خیرین جهت اخذ دیه ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در نهایت پس از 19سال پرونده منجر به رضایت شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان كردستان بیان کرد: با كمك خداوند متعال در سال جاری اين پرونده یازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

وی اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری به عمل آید.

اسدی با بیان اینكه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر كاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه می‌شوند، یادآور شد: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است كه این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

انتهای پیام