صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که بیشترین تأثیر را فضای مجازی بر اذهان و رفتار افراد به‌جا می‌گذارد و آن دسته از مؤسسات قرآنی موفق هستند که بتوانند این فضا را به‌ خوبی رصد و فعالیت مؤثری برای خود تعریف کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت این مؤسسه در فضای مجازی، اظهار کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان حضور پررنگی در فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای دارد. این مؤسسه صاحب یک پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی pnahj.ir است و در پیامرسان‌های تلگرام، ایتا، بله و به‌طور ویژه اینستاگرام با شناسه pnahj_ir@ فعالیت می‌کند. در پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحات اجتماعی، فعالیت‌های مؤسسه به نمایش گذاشته شده و اطلاع‌رسانی دوره‌ها انجام می‌شود و به‌صورت مناسبتی تولید محتوا و به‌طور ویژه آموزش نهج‌البلاغه صورت می‌گیرد. ضمن اینکه مؤسسه تلاش می‌کند برای عموم آحاد جامعه برنامه‌هایی در خصوص آموزش و انس با نهج‌البلاغه در صفحات اجتماعی تدارک ببیند و چون مخاطب این صفحات عموم افراد هستند، فعالیت تخصصی در این فضا انجام نمی‌شود، ولی مؤسسه فعالیت‌های تخصصی خودش را دارد که گزارش این فعالیت‌ها در صفحات اجتماعی ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


وی در خصوص رویکرد مؤسسات قرآنی به فضای مجازی گفت: این مؤسسات آشنایی لازم را با این فضا به دست آورده‌اند و در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، به‌ویژه شیوع کرونا باعث شد که بسیاری از دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی برگزار شود و مؤسسات قرآنی خود را با این شرایط وفق داده و به‌روز شدند. البته آن‌طور که انتظار می‌رود و شایسته و بایسته است، تأثیرگذاری مؤسسات در این فضا هنوز اتفاق نیفتاده، ولی باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری شود، چون ما در عصری زندگی می‌کنیم که بیشترین تأثیر را فضای مجازی بر اذهان و رفتار افراد به‌جا می‌گذارد و مؤسسات، مبلغین و مجموعه‌هایی موفق هستند که بتوانند این فضا را به‌ خوبی رصد و فعالیت مؤثری برای خود تعریف کنند.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد افراد جامعه در فضای مجازی حضور دارند، همان‌طور که فعالیت‌های مناسب باعث تأثیر مثبت بر افکار و رفتار افراد می‌شود، فعالیت‌های سوء و نامناسب نیز تأثیر منفی خود را به‌جا می‌گذارد، ولی نمی‌توانیم قید این فضا را بزنیم، بلکه باید در جهت مثبت و خنثی کردن حربه دشمن در این فضا فعالیت کنیم تا بتوانیم استفاده احسن از آن ببریم. کنترل فعالیت‌های منفی در فضای مجازی اصلاً کار راحتی نیست و تقریباً امکان آن وجود ندارد، چون شبکه‌های متعددی در این زمینه فعالیت و هزینه می‌کنند و دنبال منافع مادی و غیرمادی خودشان از این طریق هستند.

وی در پایان بیان کرد: اگر مؤسسات قرآنی بخواهند بهره‌وری بیشتری از فضای مجازی داشته باشند، باید خود را با شرایط روز جامعه و فعالیت در فضای مجازی وفق دهند و جدا از فعالیت تخصصی که دارند، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی نیز برای عموم افراد جامعه تعریف کنند. پیشنهاد من این است که مؤسسات به‌سمت عمومی‌تر شدن فعالیت‌ها حرکت و روی تولیدات فاخر در حوزه قرآن و عترت تمرکز کنند، این نوع تولیدات همواره مخاطب خود را پیدا می‌کند.

انتهای پیام