صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت استان فارس بر ضرورت استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و تشكل‌های عضو این شورا جهت پیشبرد اهداف تأكید كرد و گفت: یك طرح را به‌عنوان پیش طرح سالیانه در حوزه عترت مطرح كرده‌ایم كه وظایف عمومی و اختصاصی هر كدام از دستگاه‌ها و ادارات در آن دیده شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق، قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت استان با اشاره به طرح مبحث تدوین مناسبت‌های مذهبی در این شورا گفت: پیشنهاد می‌شود كه در هر ماه تنها به یك مناسبت ورود كنیم تا بتوانیم برنامه‌های فاخری را اجرا كنیم به‌عنوان مثال در ماه رجب یك برنامه كه تمام مناسبت‌ها در آن دیده شوند، اجرا كنیم.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و تشكل‌های عضو شورای قرآن و عترت جهت پیشبرد اهداف تأكید كرد و گفت: یك طرح را به‌عنوان پیش طرح سالیانه در حوزه عترت مطرح كرده‌ایم كه وظایف عمومی و اختصاصی هر كدام از دستگاه‌ها و ادارات در آن دیده شده است.

حدائق از تدوین دفترچه جدول برنامه‌های عترت برای سال 1400 خبر داد و گفت: این دفترچه پیشنهادی را به شورای قرآن و عترت تقدیم می‌كنند تا اعضا آن را مطالعه كرده و نظرات خود را ارسال كنند.

سردار یدالله یداللهی، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این نشست گفت: عدم آشنایی عامه مردم با آموزش‌های قرآنی یك نقص است و زیبنده جمهوری اسلامی نیست گرچه رونق فعالیت‌های قرآنی از دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس برخی از رزمندگان ما كه بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب درگیر جنگ شده بودند، حتی روخوانی قرآن را بلد نبودند كه در جبهه‌ها آموزش دیدند اما اكنون كه دیگر جنگی در كار نیست پس باید تلاش كنیم تا نهضت آموزش روخوانی قرآن را در سطح استان اجرا كنیم.

انتهای پیام