صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

دبیر طرح ملی «رحله» از انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت اجرای هفتمین دوره این طرح ملی خبر داد و گفت: تلاش می‌كنیم تا در اسفندماه جاری ثبت‌نام میزبانان طرح را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت اجرای هفتمین دوره این طرح ملی خبر داد و گفت: تلاش می‌كنیم تا در اسفندماه جاری ثبت‌نام میزبانان طرح را با رعایت پروتكل‌های بهداشتی انجام دهیم.

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه این كار تنها در صورت مجوز ستاد مبارزه با كرونا انجام خواهد شد و سپس افزود: اگر شرایط برای سال آینده فراهم شود به یاری خدا طرح ملی «رحله 7» را در تیر و مردادماه سال 1400 اجرا خواهیم كرد.

سیاری اظهار كرد: در مرحله اول و ماه جاری ثبت‌نام برای میزبانان طرح و كسانی كه متقاضی اجرای این طرح در مؤسسه و منطقه و شهر و دیار خود هستند انجام می‌دهیم كه البته میزبانی این طرح هم دارای شرایطی است و بعد از آن نیز جلسات توجیهی با حضور میزبانان برگزار خواهیم كرد.

دبیر طرح ملی «رحله» همچنین به برگزاری دوره ششم این طرح اشاره كرد و گفت: دوره گذشته به دلیل شیوع كرونا موفق به برگزاری دوره حضوری نشدیم زیرا نمی‌توانستیم تعهدات لازم را مبنی بر حفظ سلامت قرآن‌آموزان داشته باشیم كه كسی آسیب نبیند ضمن اینكه ستاد كرونا هر شهرستان هم اجازه برپایی كلاس‌های حضوری را نمی‌دهد به‌همین دلیل دوره ششم را به‌صورت مجازی برگزار كردیم.

وی با بیان اینكه در دوره ششم 350 نفر به‌صورت مجازی آموزش‌های حفظ قرآن را طی دو ماه تابستان آموزش دیدند، گفت: در این دوره از 12 استاد از نقاط مختلف كشورمان جهت آموزش‌های مجازی بهره بردیم اما مدیریت دوره در مؤسسه مركزی قرار داشت.

سیاری یادآور شد: در طرح ملی «رحله 7» نیز اگر باز هم شرایط شیوع كرونا ادامه داشت، باز هم دوره را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم كرد.

وی زمان ثبت‌نام در این طرح را مانند سال‌های گذشته از اول اردیبهشت‌ماه به‌مدت یك ماه اعلام كرد و گفت: طرح ملی رحله حفظ اجزایی از قرآن در تابستان ویژه نوجوانان و جوانان 14 تا 22 ساله است که تاكنون قریب 13هزار نفر حافظ اجزاء قرآن کریم در قالب این طرح تربیت شده‌اند.

انتهای پیام