صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

استاندار فارس با اشاره به شرایط شیوع كرونا در این استان گفت: علی‌رغم اینكه مردم استان فارس به خصوص شیراز همواره میهمان‌نواز هستند اما به دلیل شرایط كرونا در نوروز 1400 مانند نوروز سال جاری پذیرای میهمانان نوروزی نخواهیم بود.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر امروز، 5 اسفندماه در ستاد استانی مدیریت كرونا با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نوروز و شرایط شیوع كرونا گفت: علی‌رغم اینكه مردم استان فارس به خصوص مردم شیراز همواره میهمان‌نواز هستند اما به دلیل شرایط كرونا در نوروز 1400 مانند نوروز سال جاری پذیرای میهمانان نوروزی نخواهیم بود.

وی با تأكید بر اینكه امكان پذیرایی و اسكانان میهمانان در ایام نوروز در استان فارس فراهم نیست، افزود: سفرهای نوروزی باید کنترل و هدفمند شوند تا شاهد افزایش بیماری در استان فارس نباشیم.

رحیمی ‌خواستار تشدید و بازرسی و نظارت‌ها در ترددها در سطح استان فارس به ویژه در آستانه ایام نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌های نارنجی تشدید کنند.

وی در ادامه سخنان خود با ذكر این نكته كه فارس كارنامه نسبتاً درخشانی در مبارزه با كرونا طی یكسال اخبر داشته است، گفت: متأسفانه اخیراً شاهد ابتلای 3 نفر از هم‌استانی‌ها به كرونای انگلیسی بوده‌ایم كه این مسئله نیاز به افزایش سطح آمادگی برای مبارزه جدی‌تر با كرونا را دارد.

استاندار فارس با بیان اینكه امروز 11 شهرستان استان وضعیت آبی، 16 شهرستان وضعیت زرد و 9 شهرستان وضعیت نارنجی دارند، گفت: تمام شهرستان‌ها برای كنترل شیوع كرونا باید چاره‌اندیشی لازم را داشته باشند گرچه اصلی‌ترین رفتار نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه فرهنگی استان برای فرهنگسازی در خصوص این بیماری شد و صدا و سیما و اصحاب رسانه به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با این بیماری طی یکسال گذشته در فارس قدردانی کرد.

انتهای پیام