صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی از افزایش فضاهای زیارتی مسقف حرم مطهر رضوی با احداث رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، محمد کاظم ملازم الحسینی، رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در خصوص توسعه فضاهای زیارتی سرپوشیده از جمله رواق‌ها و شبستان‌ها در حرم مطهررضوی، اظهار کرد:  توسعه فضای زیرسطحی بست شیخ بهایی و ساماندهی فضاهای مجاور آن از اواسط  سال 97 توأم با بحث تحکیم و مقاوم‌سازی ابنیه موجود آغاز شده است.

وی افزود: بر حسب تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی این عملیات با سرعت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این طرح، در حدود 10 هزارمتر مربع به فضاهای زیارتی مسقف حرم مطهر و همچنین حدود هفت هزار متر مربع به فضاهای بهشت ثامن بارگاه منور رضوی افزوده شود.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به رفاه حال زائران و مجاوران، بیان کرد: قطعاً گسترش فضاهای زیارتی مسقف زمینه بهره‌مندی از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را بیش از پیش برای زائران و مجاوران این آستان مقدس در تمام فصول سال فراهم می‌سازد.

ملازم الحسینی تصریح کرد: این پروژه فضایی از طبقه زیرین بست شیخ بهایی و حیاط مسجد گوهرشاد و همچنین بخشی از طبقه زیرین صحن جمهوری را در بر می‌گیرد.

ملازم الحسینی افزود: به منظور ایجاد چنین فضایی در کنار ساختمان‌های قدیمی حرم مطهر ابتدا طرحی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مجاور به اجرا درآمده و در مرحله بعد خاکبرداری و سایر مراحل پروژه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی اضافه کرد: فعالیت‌های خرد و کلان بهسازی فضاها همانند دسترسی به رواق‌ها، ساخت فضاهای پشتیبانی و نظارتی، برنامه‌ریزی و بازسازی زیرساخت‌های تأسیساتی و توسعه و نوسازی آن‌ها و روشنایی و نورآرایی حرم مطهر نیز جزء برنامه‌های اجرایی و مطالعاتی این سازمان است.

انتهای پیام