صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان:

سفير جمهوري اسلامي ايران در جمهوری آذربایجان گفت: بيانات قاطع مقام معظم رهبري پيامي آشکار به همه ما داد و اين پيام آن است که ديگر نظم ژئوپليتيکي مبتني بر اشغال نمي‌تواند ادامه دار باشد هرچند کساني در اين راستا سرمايه گذاري کرده باشند.

به گزارش ایکنا از قم، سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز 11 اسفندماه در همایش بین‌المللی «قره باغ 17 ربیع، برترین گفتمان در مورد قره باغ» که با هدف تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مناقشه قره باغ در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، گفت: با وجود اینکه ایران دارای 15 کشور همسایه است و تمام آن‌ها دارای ارزش راهبردی و اهمیت‌ فوق‌العاده برای ایران هستند اما همه برادر نیستند.

وی افزود: آن‌جایی که پای منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی، تجزیه‌طلبی و اشغالگری به میان آید آن‌گاه جمهوری اسلامی ایران با صراحت، شجاعت و صداقت اقدام خواهد کرد به مانند کاری که مقام معظم رهبری در خصوص مسئله قره باغ انجام دادند.

موسوی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری منجر به خنثي کردن برخی گمانه‌زنی‌ها و کج‌فهي‌ها و کژتابي‌ها در داخل کشور شد و مقامات آذربايجان قدرداني ويژهاي از بيانات مقام معظم رهبري داشتند.

سفير جمهوري اسلامی ايران اظهار کرد: اين بيانات مقام معظم رهبري نشان داد تا نظم ژئوپليتيکي که مبتني بر اشغال باشد، قابل بقا و توان نيست، عده‌اي به اين نظم عادت کرده بودند و گمان مي‌کردند اگر منطقه‌اي اشغال شود اين اشغال مي‌تواند ادامه دار باشد.

وي در پايان يادآور شد: بيانات قاطع مقام معظم رهبري پيامي آشکار به همه ما داد و اين پيام آن است که ديگر نظم ژئوپليتيکي مبتني بر اشغال نمي‌تواند ادامه‌دار باشد هرچند کساني در اين راستا سرمايه‌گذاري کرده باشند، لذا سرمايه‌گذاري بر روي گسل‌ها و شکاف‌هاي داخل ملت‌ها و يا ميان ملت‌ها ديگر جواب نمي‌دهد.

انتهای پیام