صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان مطرح کرد:

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تربیت اخلاقی و قانونی را دو پیام مهم عید مبعث رسول اکرم(ص) دانست و گفت: امروز قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران اسلامی شرافتمند و عزتمند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود می‌دانند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، 15 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)، گفت: امروز جامعه بشری و امت اسلامی نیازمند تربیت اخلاقی است که در این راستا باید به فضیلت‌هایی همچون عدالت، صداقت، شجاعت، عفت و پاکدامنی، حیا، مواسات و… نزدیک شویم و از رذایلی همچون حسادت، اشرافی‌گری، سوءظن و… دور شویم و این پیام عید مبعث است.

وی تربیت قانونی را پیام دیگر مبعث ذکر کرد و افزود: تا وقتی که درباره آموزه‌های الهی در لفظ سخن بگوییم و به آن عمل نکنیم دشمن درونی و بیرونی بر ما حاکم خواهد شد؛ اگر به آموزه‌های الهی عمل کردیم خداوند سریع‌الاجابه است و عزت و شرافتمندی را به ما هدیه خواهد داد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران اسلامی شرافتمند و عزتمند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود می‌دانند، اضافه کرد: هر میزان که به احکام الهی عمل کردیم به همان میزان از عزت و شرافت برخوردار شدیم و برعکس، پس این عزت و شرافت ملت مسلمان ایران در سایه عمل به احکام الهی است.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: پیامبر اعظم(ص) ۱۰ سال حکومت کرد و در این ۱۰ سال حرکتی را در تاریخ بشریت ایجاد کرد که تا برپایی روز قیامت استمرار دارد؛ بایستی ویژگی‌های این حرکت را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری ۱۵ اسفندماه به نام روز درختکاری اشاره کرد و گفت: لرستان از مواهب الهی فراوانی بهره‌مند است و یکی از این نعمت‌ها جنگل‌ها و درختان انبوه به‌ویژه بلوط است.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهرها باید افزایش یابد و در حفظ درختان و پوشش سبز استان باید کوشا باشیم، اضافه کرد: حفظ و نگهداری جنگل‌ها و درختان کهنسال از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مانع سودجویان و متخلفان ویژه‌خواران شد و سازمان اراضی باید از تبدیل و تخریب اراضی جلوگیری کند و حقوق کشاورزان حمایت شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به  انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای اسلامی، اظهار کرد: این دوره از انتخابات از سرنوشت‎سازترین انتخابات در چهار دهه انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از رویدادهای بسیار مهم است، چراکه جمهوری اسلامی بر پایه رأی مردم بنا شده است، گفت: شرکت در انتخابات رأی به سیستم سیاسی کشور است و مشارکت حداکثری مردم بر تصمیمات دشمنان خارجی تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام