صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

امام‌جمعه سنندج پیروی از خداوند متعال، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را شناسنامه معنوی یک فرد مسلمان دانست و گفت: وای به حال کسی که این شناسنامه معنوی خود را به‌دلیل اشتغالات دنیوی گم کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا معروف خالدی، امام‌جمعه موقت سنندج، 15 اسفندماه در آیین عبادی ــ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج کمک به نیازمندان و فقرا را خط فکری پیامبر(ص) دانست و اظهار کرد: مردم استان کردستان به‌دلیل در خط فکری پیامبر(ص) بودن، امروز در کنار مشکلات مالی خود هیچ‌گاه فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و در این نیکوکاری همواره پیشگام هستند.

وی رفتار سرشار از عطوفت، مهربانی و محبت را نیز کار خیر و نیک دانست و افزود: کمک به نیازمندان تنها به شکل مالی محدود نمی‌شود و می‌توان با رفتار محبت‌آمیز با آنان همراه بود.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به آیه 274 سوره بقره که می‌فرماید «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ كسانى كه اموال خود را شب و روز، و نهان و آشكارا، انفاق مى‌كنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‌شوند»، بیان کرد: خداوند متعال درآیات قرآن کریم بر مشارکت و ماندگاری مسلمانان در امور نیک و دوری از زشتی، کدورت و دشمنی همواره تأکید کرده است چراکه این امور زمینه‌ساز رستگاری انسان‌ها هستند.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به سعادت و رستگاری دنیا و آخرت باید در کنار پیروی و اطاعت از خداوند متعال و رسول پاکش، برای عبادت و انجام عمل صالح در زندگی خود برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

ماموستا خالدی پیروی از خداوند متعال، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را شناسنامه معنوی یک فرد مسلمان دانست و گفت: وای به حال کسی که این شناسنامه معنوی خود را به‌دلیل اشتغالات دنیوی گم کند.

وی شرکت در نماز جمعه را تکلیف الهی دانست و افزود: بر تمام مسلمانان به‌ویژه آقایان تکلیف شده که در روز جمعه با تنی پاک و مطهر وارد مسجد شده و نماز جمعه را ادا کنند.

امام‎جمعه موقت سنندج عمل صالح و شایسته را زمینه‌ساز نزدیکی خالق و مخلوق دانست و یادآور شد: ما مسلمانان باید دل‌هایمان را محلی برای عشق ورزیدن، دوستی و محبت در حق سایر بندگان الهی قرار دهیم و از دشمنی، تهمت و رسوایی پرهیز کنیم.

انتهای پیام