صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

استاندار فارس ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال در روستاها را در قالب پرداخت تسهیلات ارزان از سوی دولت دانست و در این راستا خواستار مساعدت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 16 اسفندماه در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لزوم کمک به ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال روستایی، گفت: این موضوع با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچون سال‌های گذشته در قالب پرداخت تسهیلات ارزان امکان‌پذیر خواهد شد.

وی به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی روستایی اشاره کرد و افزود: به‌دلیل  نبود همخوانی قیمت محصول تمام شده با هزینه‌های صورت گرفته در این بخش در خواست ما نگاه ویژه و حمایت دولت از این چرخه مهم تولیدی کشور است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این استان گفت: استان فارس به‌عنوان قطب کشاورزی در خصوص این موضوع نیازمند حمایت ویژه است.

کمبود مواد اولیه صنایع دستی و گرانی این مواد از دیگر موضوعاتی بود که رحیمی در دیدار با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور به آن پرداخت و در این رابطه، گفت: کمبود مواد اولیه مشکلاتی برای تولیدکنندگان صنایع دستی ایجاد کرده که به حمایت و مدیریت دولت نیاز دارد.

 استاندار فارس همچنین به عدم تخصیص قیر یارانه‌ای به روستاها و کاهش حمایت‌های دولتی اشاره کرد و این موضوع را سبب افزایش هزینه‌های عمرانی دانست که رکود در توسعه عمران روستایی را در پی خواهد داشت.

وی خواهان اختصاص کمک‌های دولتی به دهیاری‌ها و مجموعه روستاها شد و گفت: این کمک‌ها اگر به‌صورت نقدینگی انجام شوند و مشکلات مربوط به اسناد خزانه را نداشته باشد، مؤثرتر خواهد بود.

در نتیجه رایزنی‌های استاندار فارس با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور مقرر شد مساعدت‌های لازم درخصوص موضوعات فوق انجام شود.

همچنین استاندار فارس در این دیدار قول‌های مساعدی درباره توسعه راه‌های روستایی، تأمین آب شرب و توسعه اشتغال خانگی در روستاها از معاون رئیس جمهور گرفت.

انتهای پیام