صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: برای تسهیل در فرآیند حل اختلافات خانواده‌ها از سال ۱۴۰۰ طرح «پایگاه‌های اجتماعی» در کرمانشاه با محوریت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم روحانیون ایجاد آرامش در جامعه است، اظهار کرد: روحانیون در زمینه حل اختلافات مردمی ایفاگر نقشی مؤثر هستند و در این راستا امامان محله همکار در اجرای طرح پایگاه‌های اجتماعی در کرمانشاه خواهند بود.

وی با اشاره به اهداف طرح همچنین اجرای طرح تحول اجتماعی با محوریت مساجد و امامان محله، گفت: برخی از مساجد در حوزه مشاوره روانشناختی و مسائل خانواده فعال هستند براین اساس باید به تشریح اهداف و فعالیت‌های این حوزه با تبیین سطح‌بندی مساجد و کارکرد‌های آن‌ها پرداخت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: در راستای اجرای طرح و ورود امامان محله به عرصه رفع آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام شده از این‌رو فعالیت امامان محله در عرصه فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد مهم است.

حجت‌الاسلام کارگر با ابراز تأسف از رشد آمار طلاق و اختلافات خانوادگی به ویژه در استان، گفت: این موضوع زیبنده نظام اسلامی نیست و باید تلاش کنیم تا با ارائه طرح‌های مثمر و اجرایی کردن آن در راستای کاهش آن‌ها گام‌های اساسی برداریم.

وی در پایان با اشاره به اهداف اجرای طرح در راستای تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل طلاق، اظهار کرد: برای تسهیل در فرآیند حل اختلافات خانوادگی قصد داریم تا در سال ۱۴۰۰ طرح «پایگاه‌های اجتماعی» را در استان اجرا کنیم. محوریت اجرای آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «آشنایی با نهاد خانواده، مهارت گفت‌وگو و حل مسئله، مهارت‌های زندگی و همسرداری و آموزش شیوه‌های حل اختلاف» خواهد بود.

انتهای پیام