صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و کادرسازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: 264 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مشغول فعالیت هستند.

حجت‌‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  در گفت و گو با ایکنا ضمن گرامیداشت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هدف از تاسیس کانون‌های مساجد را مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و کادر سازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی دانست.

وی ساماندهی و پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر را از وظایف اصلی کانون‌های مساجد برشمرد و گفت: کشف استعداد های فرهنگی و هنری از بین نوجوانان و جوانان در محله‌های شهری و روستایی از کاربردهای اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

موسوی ادامه داد: کانون‌های فهما شکوفا کردن استعدادهای هنری بچه‌های محله‌ها و مجاورین مسجد، تربیت هنرمندان انقلابی و پایبندی به اصول و مبانی اسلام در دستور کار است که در این راستا فرهنگ و هنر ایران اسلامی و اسلام ناب نیازمند حضور اهالی مسجد در عرصه‌های مختلف است که این موضوع با حضور ارزشمند بچه‌های مسجد و عضو کانون‌های فرهنگی هنری مسجد و دیگر ارکان مسجد امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» به جریان‌سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد توجه داشته متذکر شد: ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است که بر این اساس در تقویت مولفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد.

به گفته وی؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه اجرای برنامه‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شد که طرح ایران قوی توجه به فضای مجازی و استفاده مناسب از این ظرفیت را به خوبی نشان داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه کانون‌ها فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌کنند گفت: تاکنون 153 مجوز الکترونیکی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کانون‌های مساجد استان صادر شده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: صدور مجوز الکترونیک از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را کار بسیار مطلوب و خوبی است که می‌تواند ساختار کانون‌ها را در شبکه فهما نظام‌مند کند.

وی با اشاره به اینکه روند کار مجوز کانون‌ها با تلاش همکاران ستاد استان در حال انجام است، اظهار کرد: سامانه «بچه‌های مسجد» فضایی را فراهم کرده تا کانون‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی موارد اداری مربوطه را پیگیری کرده و رفت و آمد آنان به ستاد به حداقل برسد.

موسوی در خصوص آمار مشارکت کانونهای فهمای استان در طرح‌های «سه‌شنبه‌های تکریم» و «روح مقاومت» اظهار کرد: 331 برنامه در راستای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم و 155 اثر در طرح بین‌المللی روح مقاومت از طریق سایت بچه‌های مسجد و در قالب‌های؛ پادکست، صوت و عکس نوشت به ثبت رسیده و همچنان فعالیت کانونها در این راستا ادامه دارد.

وی افزود: در طرح ملی ایران قوی کانون‌های مساجد استان 164 برنامه در طرح ملی راهکار، 315 مورد خلاصه‌نویسی کتاب، 41 مورد اثر در جشنواره سردار آسمانی، 217 برنامه در طرح ملی شنبه‌های کتاب و 42 مورد ایده به ثبت رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در دومین رویداد ملی فهما دوره‌های مختلف آموزشی برای اعضاء کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ریزی شده که تعداد 1500 نفر از اعضاء کانون‌های استان سمنان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه در سال 99 تعداد 6 هزار و 160 بسته گوشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع گردیده یادآور شد: در استان 264 کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت هستند که 4 کانون آن جدید التاسیس هستند.

انتهای پیام