صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: اجرای برنامه‌های نوروزی تنها در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر خواهد بود.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: درصدد تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری چهار نوروزگاه در البرز هستیم که در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس زمینه برگزاری چهار برنامه نوروزگاه از جمله جشنواره اقوام ایرانی و گل‌های دیزین، نوروزگاه و جشنواره اقوام ایرانی در مجموعه کاخ مروارید و جشنواره و نوروزگاه در محوطه سایت‌ موزه‌ ازبکی و کاروانسرای ینگی‌امام در دست اقدام قرار گرفته است.

محمدی بیان کرد: اقدامات اولیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آئین گرامیداشت نوروز ۱۴۰۰ در البرز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی‌ با فاصله زمانی و محدودیت تعداد مسافران و گردشگران در حال انجام است که جشنواره اصلی نوروزگاه در مجموعه کاخ‌ مروارید و با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره اقوام ایرانی از جمله برنامه‌های نوروزی است که پوشش، غذاهای محلی، موسیقی سنتی و ... را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های نوروزی تنها در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر خواهد بود، بیان کرد: بازدید از چهار موزه و ابینه تاریخی از جمله کاخ‌موزه‌ سلیمانیه، سایت‌موزه ‌ازبکی، کاروانسرای ینگی‌امام و آسیاب‌ آبی مهدی‌آباد در طول ایام نوروز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای گردشگران و مسافران مجاز است.

انتهای پیام