صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۸۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و پرورش توانست با بهره‌مندی هوشمندانه از شرایط کرونایی در بستر آموزش مجازی، چالش‌های عدالت آموزشی را تا حدودی از پیش رو بردارد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 18 اسفندماه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با وی گفت: آموزش و پرورش توانست با بهره‌مندی هوشمندانه از شرایط کرونایی بر بستر آموزش مجازی، چالش‌های عدالت آموزشی را تا حدودی از پیش روی بردارد.

وی تأکید کرد: البته باید توجه داشت در مناطقی که دانش‌آموزان از فضای مجازی محروم هستند، نباید از آموزش محروم شوند و راه برون رفت از این مشکل نیز توزیع بسته‌های آموزشی، گسترش استفاده از آموزش تلویزیونی، آموزش فرد به فرد و افزایش کمک‌های خانواده به دانش‌آموزان است.

آل‌هاشم اضافه کرد: بروز وضعیت کرونایی، موجب بروز خلاقیت، از بین بردن محدودیت‌های زمان و مکان در آموزش و افزایش توقع از معلم به علت در دسترس بودن وی شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دخالت غیراصولی برخی از خانواده‌ها در موضوع آموزش به عنوان موضوع تخصصی موجب افراط و تفریط می‌شود، گفت: ایجاد شبکه شاد نقطه شروع خوبی برای برون رفت از چالش تعطیلی مدارس و آموزش در شرایط کرونایی بود، ولی تحقیقات باید در خصوص ارتقای سطح شبکه شاد و امکانات آن با سرعت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه شبکه شاد همچنین در موضوع مناسبت‌های مختلف از جمله جشن تکلیف دانش آموزان عملکرد خوبی داشت، ادامه داد: نقش آموزش، خانواده و بزرگان در شکل گیری نظام تعلیم و تربیت، نقش اصلی را بر عهده دارند.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه تجربه نشان داده رأی نابودی یک ملت، خانواده، نظام آموزشی و اسطوره‌ها و الگوهای یک کشور را مورد هدف و هجمه قرار می‌دهند، افزود: برای نابودی خانواده، منزلت زنان را می‌شکنند که بر این اساس باید منزلت بانوان در جامعه صیانت شود و ارتقا یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برای شکستن منزلت نظام آموزشی نیز منزلت معلمان را می‌شکنند و برای از بین بردن الگوها و اسطوره‌ها، منزلت بزرگان را از بین می‌برند که باید جایگاه بزرگان و پیشکسوتان و معلمان و زنان حفظ شود.

انتهای پیام