صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان سقز از سه رقمی شدن ذخیره‌سازی خون بند ناف در شهرستان سقز خبر داد و گفت: تعداد ذخیره‌سازی‌های خون بند ناف در این شهرستان به 100 نمونه رسیده است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، عباس غفاری، مدیر جهاددانشگاهی شهرستان سقز با اشاره به اینکه یکی از وظایف جهاددانشگاهی در بحث پژوهش، ذخیره‌سازی خون بند ناف است، اظهار کرد: خون بندناف نوزاد خانواده‌ها جهت ذخیره‌سازی به بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی در تهران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه با ذخیره‌سازی خون بندناف می‌توانیم سلامتی را برای خود و فرزندان‌مان تضمین کنیم، افزود: با بالا رفتن سطح آگاهی همشهریان و با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی و درمان و پیوندهای متعدد، شاهد ذخیره‌سازی هر چه بیشتر خون بند ناف در این شهرستان هستیم.

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان سقز با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه یک الزام است، بیان کرد: خوشبختانه در بحث فرهنگسازی ذخیره‌سازی بند ناف در این شهرستان خوب عمل شده و ماحصل آن این است که آمار ذخیره‌سازی خون بند ناف در این شهرستان به عدد سه رقمی رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد ذخیره‌سازی‌های خون بند ناف در این شهرستان به 100 نمونه رسیده است، یادآور شد: همه باید تلاش کنیم که این مقوله را در جامعه گسترش بدهیم و بتوانیم در آینده شاهد مراجعه‌کننده‌های بیشتری باشیم.

انتهای پیام