صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۹۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸

رئیس ستاد انتخابات استان از ثبت‌نام 146 نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان خبر داد و گفت: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده است و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان یزد، 25 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 خرداد سال 1400 برگزار می‌شود اظهار کرد: طبق جدول زمان‌بندی، ستاد انتخابات استان یزد فرآیند این دوره انتخابات را به سه بخش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ثبت‌نام داوطلبان شوراهای روستا و ایجاد زیرساخت اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری تقسیم‌بندی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار انتخابات شوراهای اسلامی شهر در 24 حوزه انتخابیه شهری برگزار می‌شود افزود: شهرهای خرانق، بخ و مجومرد برای اولین بار انتخابات شورای شهر دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از 20 اسفند آغاز شده است گفت: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده و به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

ترحمی تصریح کرد: در این دوره انتخابات تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شرایط کرونایی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تدوین شده است.

وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز بیان کرد: طبق قانون ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از 16 فروردین به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در این دوره شوراهای اسلامی شهر، ۲۴ شورا در استان یزد خواهیم داشت، گفت: از این تعداد ۲۰ شورای شهر ۵ نفره، سه شورا ۷ نفره و یک شورا ۱۱ نفره هستند.

ترحمی افزود: تا‌ روز گذشته ۱۴۶ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ‌شهر در استان ثبت‌نام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به اینکه تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص الکترونیکی شدن انتخابات در استان یزد گرفته نشده، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری قرار است تمام فرآِیند تا قبل از صندوق رأی، الکترونیکی باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تأمین امنیت و سلامت انتخابات را دو وظیفه اصلی وزارت کشور دانست و بیان کرد: تأیید صلاحیت داوطلبان بر اساس مدارک ارائه شده و توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مشارکت حداکثری مردم را موجب اقتدار نظام دانست و افزود: از آرای تک تک مردم به عنوان مجریان انتخابات صیانت می‌کنیم.

ترحمی با بیان اینکه برای این دوره انتخابات تدابیر ویژه‌ای اخذ شده است، گفت: افزایش تعداد شعب اخذ رأی، راه‌اندازی اپلیکیشن شعبه یاب و حذف انگشت‌زدن از فرآیند ثبت‌نام و اخذ رأی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد انتخابات استان است.

انتهای پیام