صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با بیان اینكه به علت فراگیری آسیب‌های اجتماعی انجام فعالیت‌های سازماندهی شده و هماهنگ و در عین حال مؤثر ضرورت دارد، گفت: اکنون به یک نهضت فراگیر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های پیشگیری، آگاهسازی و درمان نیاز داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، محمدجعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر امروز، 26 اسفند در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی استان فارس گفت: به علت فراگیری آسیب‌های اجتماعی انجام فعالیت‌های سازماندهی شده و هماهنگ و در عین حال مؤثر ضرورت دارد.

وی افزود: مطمئناً هر چه سازمان‌های مختلف، بیشتر در کنار هم قرار گیرند، تأثیر کار در زمینه آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد بود؛ بنابراین برداشت ما از این تفاهم‌نامه، آن است که نیازمند یک نهضت فراگیر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های پیشگیری، آگاه سازی و درمان هستیم.

دوستدار گفت: باور ما این است که تعداد افراد مشتاق به کار جهادی در عرصه مشاوره زیاد است و ما باید از این ظرفیت با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی استان با برگزاری کلاس‌های و نشست‌های مختلف استفاده کنیم.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس بیان كرد: این حرکت، یک جریان برد- برد است. هم برای مشاوری که در این عمل سهیم می‌شود و هم برای مردمی که از این برنامه ها استفاده می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه مبنای این تفاهم‌نامه انجام کار جهادی مشترک است، گفت: این بدان معناست که کسی که در این برنامه‌ها حضور می‌یابد به‌صورت جهادی و برای خدمت به اقشار آسیب‌دیده پا به عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی می‌گذارد و در کنار روزمرگی‌های زندگی خود زمانی را هم به خدمت به محرومین اجتماعی اختصاص می‌دهد.

دوستدار با اشاره به مشکلات فراوان مردم، گفت: در حال حاضر وقتی مردم از نهادهای مختلف کمک می‌خواهند و معترفند که در تربیت فرزندان یا در روابط خانوادگی و... با مشکلات مواجهیم و نیاز به کمک داریم؛ رسالت ما این است که به مردم کمک کنیم و مشکلات آن‌ها را در حد امکان حل کنیم.

علیرضا فیلی، مسئول سازمان نظام روانشناسی استان فارس نیز گفت: سازمان نظام روان‌شناسی تا به حال با ارگان‌های بسیاری تفاهم‌نامه امضا اما در عملیاتی کردن آن با مشکلاتی برخورد کرده است؛ اما ما خود را از سپاه می‌دانیم و از آنجا که ما هم در مساجد و پایگاه‌های بسیج رشد کرده‌ایم، امیدواریم که این تفاهم‌نامه شروع یک همکاری موثر در راستای خدمت به مردم باشد.

وی اظهار كرد: در محلات کم برخوردار آسیب‌های خیلی زیادی وجود دارد، آسیب‌هایی که در محلات برخوردار نیز دیده می‌شود. بنابراین تمامی نقاط استان به همچین فعالیت‌هایی نیاز دارند.

فیلی با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج گفت: خوشبختانه فضای کار و امکانات به نسبت در دسترس سپاه است تا بتواند با همکاری مابقی ارگان‌ها نظیر سازمان نظام روان‌شناسی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرده و زمینه حضور افراد متخصص در زمینه‌های مختلف برای جلوگیری از این آسیب ها را مهیا کند.

مسئول سازمان نظام روان‌شناسی فارس گفت: برای عملی شدن بهتر تفاهم‌نامه و تاثیرگذاری بیشتر برای مقابله با آسیب‌ها باید افراد متخصص را به‌کار گرفت تا هم از نظر محتوایی و هم از نظر تأثیرگذاری خیالی آسوده داشته باشیم؛ ما برای این امر از مشاورانی که مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی هستند، استفاده خواهیم کرد و آن‌ها را به معاونت اجتماعی سپاه برای به کارگیری بهتر معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام