صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سردشت از پرداخت چهار میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته در سردشت خبر داد.

علی ابراهیمی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به افزایش 20 درصدی پرداخت زکات در این شهرستان، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع بیش از چهار میلیارد و 510 میلیون ریال زکات در سردشت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات به دو صورت نقدی و غیرنقدی انجام می‌شود، افزود: از مجموع زکات پرداختی در سردشت در حدود سه میلیارد و 100 میلیون تومان به صورت غیرنقدی و کالا بوده مابقی مربوط به پرداخت زکات فطریه و نقدی بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سردشت با اشاره به محل هزینه‌کرد زکات ادامه داد: 90 درصد زکات پرداختی برای توزیع در بین فقرا و نیازمندان مورد استفاده قرار گرفته و 10 درصد مابقی هم در قالب اجرای پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مسکن برای نیازمندان، تهیه جهیزیه و... هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک ماه رمضان و ضرورت پرداخت زکات فطریه، از هم‌اکنون اقدامات لازم برای جمع‌آوری این زکات به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا به مردم توصیه می‌شود تا حد امکان از روش‌های غیرحضوری نسبت به پرداخت نقدی زکات خود اقدام کنند، گفت: روش‌های جمع‌آوری زکات به صورت غیرحضوری در سایت‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز قابل مشاهده است.

 

انتهای پیام