صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس از تمام دست‌اندركاران، مراكز و فعالان فرهنگی خواست تا مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در حوزه هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی را مدنظر قرار دهند و به آن جامه عمل بپوشانند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، عصر دیروز، 22 فروردین‌ماه در دیدار با مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان كه به‌مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، ابزار هنر را دارای اثرگذاری بالا و مانا بر مخاطب دانست و گفت: یكی از ضروریات مهمی كه باید به آن توجه شود بهره‌گیری حداكثری از مفاهیم هنری برای تولید آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی است و این مسئله باید مدنظر تمام دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی از تمام دست‌اندركاران، مراكز و فعالان فرهنگی خواست تا مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در حوزه هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی را مدنظر قرار دهند و به آن جامه عمل بپوشانند.

محمودی‌زاده در ادامه به نقش سازمان بسیج هنرمندان در این عرصه اشاره كرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان در عرصه معرفی، تقویت و عمق‌بخشی فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و هنرمحوری می‌تواند نقش مهمی ایفا كند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس تأكید كرد: سازمان بسیج هنرمندان باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود هنری در سطح جامعه و ادارات استان آن‌ها را در راستای تعالی‌بخشی حوزه هنر انقلاب اسلامی سازماندهی كند.

وی در بخش پایانی سخنان خود درخواست كرد تا برپایی جشنواره شعر انقلاب با حضور شاعران نیروهای مسلح به‌ همت سازمان بسیج هنرمندان و روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در دستور كار قرار گیرد.

مجید میكائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس هم در این دیدار با بیان اینكه از 18 تا 25 فروردین‌ماه به‌نام هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، گفت: شعار محوری این هفته «هنر متعهد به حقیقت‌» انتخاب شده است.

وی، امتداد مسیر تولید با محتوای فرهنگ و هنر متعهد، رفع موانع موجود در توسعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، كمک به هنرمندان جهت ارتقا و كشف هنرمندان متعهد و... را از جمله اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

میكائیلی از برپایی 200 برنامه عمومی و 50 برنامه شاخص طی هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به‌ همت سازمان بسیج هنرمندان در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا هستند به‌صورت مجازی و در شهرستان‌های با وضعیت زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری اجرا شده و می‌شوند.

انتهای پیام