صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. این آمار افزایش بستری شدگان بیماران کرونایی در استان را نشان می‌دهد.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۲۲ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در استان ثبت شد که از آبان سال گذشته، بی‌سابقه بوده که افزایش ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان را نشان می‌دهد.

وی افزود: از کل بستری شدگان، ۷۶ نفر مربوط به ارومیه، ۴۹ نفر مربوط به خوی و ۲۰ نفر دیگر مربوط به مهاباد بوده که تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۱۲۵ نفر رسیده که از این تعداد ۵۱۲ نفر مشکوک و ۶۱۳ نفر نیز مبتلای قطعی هستند.

آقازاده بیان کرد: از این تعداد نیز نزدیک به ۲۴۰ نفر در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شدند که در این خصوص نیز روند افزایشی است و طبق آخرین آمار، ۲۳۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۴۹ نفر از آنان نیز با دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۹ نفر مربوط به ارومیه بوده که نشان دهنده وضعیت نامناسب در مرکز استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در فروردین ماه امسال به خاطر کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تجمعات مختلف، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان صعودی بوده که این افزایش نگران‌کننده است و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌ها، وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

وی گفت: عادی‌انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در آذربایجان‌غربی بوده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری‌های فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها، عدم برگزاری مراسم عزا، عروسی‌ و اعمال محدودیت‌ها لازم و ضروری است و از مردم و مسئولان درخواست می‌شود با رعایت نکات بهداشتی مدافعان سلامت را در کنترل هرچه بهتر اپیدمی یاری کنند.

انتهای پیام