صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۵۵۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزانه یک هزار پرس غذا در مصلای شهرکرد پخت می‌شود، گفت: بیشتر این غذاها در روستاها و به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه۲۹ فروردین ماه در برنامه ضیافت افطاری که از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، یکی از وظایف مومنان را نسبت به یکدیگر، کمک‌رسانی عنوان و اظهار کرد: یکی از مستحبات موکد افطار دادن در این ماه مبارک است، خوشبختانه نهضت مومنانه از مدت‌ها قبل در استان شکل گرفته و به شکل یک قرارگاه عمل می‌کند.

وی افزود: کمک‌های مومنانه در هر مقطعی توسط سپاه پاسداران به‌عنوان دبیر این قرارگاه، گروه‌های جهادی و مردمی، کمیته امداد، هلال احمر، دستگاه‌های مختلف و مساجد سهم بسزایی در این کمک‌رسانی داشته‌اند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: یکی از اقداماتی که در مصلای شهرکرد همه‌ساله صورت می‌گیرد، افطاری دادن است که در سال‌جاری نیز به‌دنبال آن برنامه، روزانه یک هزار پرس غذا پخت شده و درب خانه نیازمندان و روزه‌داران توزیع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه افطاری در مصلی توزیع نمی‌شود، بیان کرد: ازدحام نباید صورت بگیرد، کسی برای گرفتن غذا نباید به مصلی مراجعه کند، گروه‌های جهادی، کمیته امداد و دستگاه‌های مختلف مشخص شده‌اند و غذاها را درب خانه افراد تحویل می‌دهند تا این نهضت مومنانه به خوبی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: از مساجد تقاضا می‌شود هرکدام به هر شکل در این برنامه سهیم شوند، مومنان در خانه‌های خودشان غذا طبخ کرده و به همسایگان و نیازمندانشان بدهند و به هر شکل که می‌توانند نهضت افطاری دادن را گسترش دهند تا خدای متعال برکات ویژه خودش را به وسیله این کارهای محسنانه بر جامعه ساری و جاری کند.

نکونام با بیان اینکه چند سال است که سنت افطاری دادن در مصلای شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: امسال و سال گذشته به لحاظ شرایط کرونایی برنامه‌ها بدین صورت بود که در مصلی غذا پخت می‌شود و درب خانه‌های نیازمندان توزیع می‌شود و به هیچ عنوان در مصلی غذایی به کسی داده نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خیرین می‌توانند در افطاری دادن سهیم باشند، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا آخر ماه مبارک رمضان روزانه یک هزار پرس غذا پخت شود، کسانی که قصد دارند در این امر مشارکت داشته باشند می‌توانند برای تحویل کمک‌هایشان به دفتر مراجعه کنند.

 

انتهای پیام