صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۵۸۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس یكی از مصوبات این شورا را اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» به‌صورت گسترده در این استان برشمرد و گفت: سامانه‌ای به‌منظور ثبت مشخصات فعالان این طرح در استان راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه طی یكی دو هفته گذشته جلسات این شورا به‌صورت مرتب با رعایت پروتكل‌های بهداشتی با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده است، گفت: دو جلسه اخیر این شورا به مباحث كارگروه عترت اختصاص داشته است و تلاش شده تا به مبحث سه‌شنبه‌های مهدوی و همچنین ایام و مناسبت‌های پیش‌رو ماه مبارک رمضان توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینكه در دو جلسه گذشته جزئیات طرح سه‌شنبه‌های مهدوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در این جلسه بنا شد تا با تأکید بر حفظ وجه مردمی برنامه‌های «سه‌شنبه‌های مهدوی»، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌عنوان دبیر طرح سه‌شنبه‌های مهدوی تعیین شود و تولید محتوا و نظارت محتوایی برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی هم در سطح استان توسط بنیاد حضرت مهدی(عج) انجام شود.

سلامی تنظیم آئین‌نامه سه‌شنبه‌های مهدوی از سوی بنیاد حضرت مهدی(عج)، راه‌اندازی پایگاه اینترنتی جهت ثبت مشخصات فعالان سه‌شنبه‌های مهدوی، اعلام فراخوان ثبت مشخصات فعالان سه‌شنبه‌های مهدوی با همکاری همه دستگاه‌ها، برپایی دوره‌های آموزشی ویژه فعالان سه‌شنبه‌های مهدوی از سوی بنیاد حضرت مهدی(عج)، اجرای فعالیت‌های مشترک فی مابین کارگروه‌های قرآن و عترت از جمله مسابقه آیات عترت در قرآن را نیز از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

به گفته وی اختصاص یک روز فعالیت نشریات استان در روز سه‌شنبه به محتویات امام زمان(عج)، پخش برنامه‌های مهدوی در روزهای سه‌شنبه‌های هر هفته در صداوسیما، درج مطالبی در باب امام زمان(عج) در سایت و كارتابل ادارات در روزهای سه‌شنبه‌ هر هفته نیز از دیگر مصوبات جلسات مذكور بوده است.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس اظهار كرد: همچنین جلسه‌ای نیز طی یكی دو روز گذشته در این شورا برگزار شد كه در آن طرح‌های انجام شده و طرح‌های در دست اقدام بنیاد بین‌المللی غدیر از جمله طرح سفیران غدیر، تربیت مربی غدیر، یکشنبه‌های علوی، دوره‌های عمومی غدیرشناسی، ویژه برنامه‌های غدیر و دهه دوم فاطمیه، تبیین دهه ولایت و امامت، ازدواج آسان و همایش رهپویان غدیر، جشن مباهله، جشنواره شعر غدیر، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوانان در خصوص غدیر و عناوین دیگر و فعالیت یک هزار و 500 مبلغ غدیر در استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان كرد: علاوه بر این‌ها طرح‌هایی هم برای نیمه دوم ماه مبارک رمضان مخصوصاً شب‌های شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر مطرح شد كه عمده این طرح‌ها در جلسه آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

سلامی به مصوبات این جلسه هم اشاره كرد و گفت: در این جلسه تدوین و ارائه طرح‌های بنیاد بین‌المللی غدیر همراه با ملزومات و موارد مورد نیاز هر طرح با دو دیدگاه محدودیت کرونایی و شرایط آزاد به همت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی و ارائه پیشنهادات برنامه‌های نیمه دوم ماه مبارک و ایام و لیالی شهادت حضرت علی(ع) و قدر با توجه به‌‌ شدت محدودیت‌های کرونایی در جلسه بعدی مورد تصویب قرار گرفت.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس همچنین بیان کرد: یک سری پیشنهاداتی هم در این جلسه مطرح شد كه از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم شب‌های قدر در پارک‌ها و اماکن عمومی غیر مسقف، برگزاری مراسم شب‌های قدر به‌صورت خودرویی، تعظیم شعائر با سیاهپوش کردن درب منازل و معابر، تبلیغ و تبیین وصیتنامه حضرت امیر(ع) در فضای مجازی و اجرای پویش احیا در خانه و ارسال فیلم و عکس و اهدای جوایز اشاره كرد.

انتهای پیام