صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل گفت: برای اینکه هفته فرهنگی اصفهان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، به مجریان و متولیان دغدغه‌مند، اتاق‌های فکر قوی و برنامه‌هایی با محتوای غنی و پربار نیاز دارد.

رضوان پورعصار، مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: این رویداد از پیشینه‌ای نسبتاً طولانی برخوردار است و لازم بود که چنین برنامه‌ای برای اصفهان اختصاص داده شود تا به‌ بهانه آن، یک‌سری دستاوردها و فعالیت‌ها در معرض نمایش قرار گیرد. البته در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های این رویداد به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: هر چقدر درباره دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فرهنگ اطلاع‌رسانی شود، باعث دامنه‌دار شدن این دستاوردها و فعالیت‌ها و برد بیشتر آنها می‌شود و به افزایش اطلاعات مردم در خصوص مسائل شهری و پیشینه و تاریخچه شهر کمک می‌کند. نکته حائز اهمیت در خصوص هفته فرهنگی اصفهان، اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای این شهر است.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل درباره تاریخچه هفته فرهنگی اصفهان، گفت: از حدود 15 سال پیش برگزاری چنین رویدادی در شهرداری اصفهان مطرح و ابتدا رویدادی به‌عنوان روز اصفهان در نظر گرفته شد، ولی به‌دنبال برگزاری جلساتی با سازمان‌های مردم‌نهاد، مقرر شد علاوه بر روز اصفهان، هفته فرهنگی اصفهان نیز برگزار شود و با توجه به اینکه به‌لحاظ طبیعی، اردیبهشت زیباترین ماه سال در اصفهان محسوب می‌شود و در واقع بهشت اصفهان در اردیبهشت‌ماه است، سوم تا نهم این ماه به‌عنوان هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شد.

عصارپور بیان کرد: شاید برخی با برگزاری این رویداد به‌صورت مجازی موافق نباشند و آن را فاقد تأثیرگذاری بر عامه مردم بدانند، ولی در واقع زمانه به سمت برگزاری این سبک از رویدادها پیش می‌رود و به هر حال باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود تا شاهد تغییر نگاه و رویکرد مردم نسبت به برگزاری رویدادها باشیم. نمی‌توان مدعی تأثیر صددرصدی رویدادهای مجازی بود، ولی به هر حال باید در این مسیر گام برداشت. به‌قول معروف، هر گامی پیشروی نیست، ولی برای پیش رفتن لاجرم باید گام برداشت.

وی تأثیر هفته فرهنگی اصفهان را در پیشبرد ارتباطات این شهر با شهرهای خواهرخوانده خود منوط به محتوای برنامه‌ها دانست و ادامه داد: هر چه برنامه‌ها از محتوای غنی‌تر و مرتبط با مسائل و موضوعات شهری برخوردار باشد، طبیعتاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، ولی اگر صرفاً برگزاری برنامه‌ها بدون توجه به محتوای آنها مدنظر باشد، طبعاً فاقد تأثیرگذاری خواهد بود. بنابراین پربار بودن برنامه‌ها باید در دستورکار قرار گیرد.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل تصریح کرد: برای اینکه رویدادی مثل هفته فرهنگی اصفهان بتواند در آینده تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، به مجریان و متولیان دغدغه‌مند و نیز تشکیل اتاق‌های فکر قوی از مدت‌ها قبل از موعد برگزاری نیاز دارد. علاوه بر این، تأمین محتوای غنی و پربار نیز باید در دستورکار قرار گیرد. از طرف دیگر، هر چند اجرای برنامه‌ها به‌صورت حضوری خوب است، ولی اجرای مجازی به‌شرط محتوای غنی و پربار می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را جذب کند و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام