صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
به‌منظور پاسداشت اساتید آموزش هنر؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نشان ویژه استاد عیسی‌خان بهادری، استاد هنرهای تجسمی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، به‌منظور پاسداشت استادان و معلمان آموزش هنر و هنرآموزان در حوزه هنرهای تجسمی طراحی و از امسال اعطا می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اعلام خبر اعطای نشان ویژه عیسی‌خان بهادری به استاد امیرهوشنگ جزی‌زاده، اظهار کرد: به‌منظور پاسداشت استادان و معلمان آموزش هنر و هنرآموزان، نشان ویژه استاد عیسی‌خان بهادری در حوزه هنرهای تجسمی طراحی و از امسال اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: این نشان به‌دلیل نقش مؤثر و ارزشمند استاد عیسی‌خان بهادری به‌نام این هنرمند و استاد هنرهای تجسمی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام معتمدی افزود: مراسم اعطای نشان ویژه استاد عیسی‌خان بهادری از اردیبهشت 1400 به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم توسط دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و در رشته هنرهای تجسمی، این نشان به استاد امیرهوشنگ جزی‌زاده، هنرآموز هنرستان هنرهای زیبای اصفهان اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان استاد جزی‌زاده را از جمله سرمایه‌ها و ارزش‌های هنری اصفهان و کشور برشمرد و افزود: استاد جزی‌زاده با تربیت شاگردان متعدد از شهرهای مختلف ایران تلاش داشتند هنر خود را به دیگران منتقل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش هنر، اضافه کرد: آموزش هنر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان عرصه مهمی است که نزدیک به یک قرن در اصفهان سابقه دارد.

حجت‌الاسلام معتمدی افزود: هنرستان‌های هنرهای زیبا به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش هنر نوجوانان بخش مهمی از تاریخ آموزش هنر استان اصفهان را رقم زدند و آموزش هنر در این هنرستان از نظر محتوا، هنرآموزان، انتخاب هنرجویان و شیوه آموزش قابل تحسین و تقدیر است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های هنرهای زیبای اصفهان، امروز از هنرمندان مؤثر، خلاق و جریان‌ساز هنر در کشور و عرصه جهانی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وجود هنرستان‌های هنرهای زیبا است، تصریح کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت و حمایت از هنرستان‌های هنرهای زیبا بوده و همواره این نسل جدید هستند که می‌توانند توان پررنگ هنری را به نسل بعد منتقل کنند و این در سایه آموزش اتفاق خواهد افتاد.

بر این اساس، استاد عیسی بهادری به‌مدت 30 سال رئیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود و آیین اعطای نشان استاد عیسی‌خان بهادری به هنرآموز هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، استاد امیرهوشنگ جزی‌زاده، روز یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 همزمان با روز معلم در تهران انجام خواهد شد. این نشان به‌دلیل نقش مؤثر استاد عیسی‌خان بهادری، به‌نام این هنرمند استاد هنرهای تجسمی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام