صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: تئاتر خیابانی شهرستان مریوان بە عنوان یکی از رویداد‌های مهم و تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری کردستان است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی دو طرح پژوهشی در حوزه گردشگری کردستان با تأکید بر لزوم انجام پژوهش در تمامی حوزه‌های آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: طرح پژوهشی روستای هدف گردشگری نوره با هدف تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تعیین راهبرد‌های توسعه در این روستا انجام می‌شود.

وی پژوهش‌های علمی قبل از اجرای هر طرح را لازمه توسعه پایدار دانست و افزود: روستای نوره هم اکنون به عنوان روستای هدف گردشگری استان دارای امکانات و طرح‌های مناسبی در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به نقش گردشگری رویداد محور در توسعه استان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کردستان در حوزه رویداد‌ها برگزاری تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان است که هرساله با برنامه‌ریزی و حضور گسترده اساتید برجسته فرهنگ و هنر در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی به پتانسیل‌های گردشگری و وجود تأسیسات مناسب اقامتی و تفریحی در شهرستان مریوان اشاره و بیان کرد: تعیین بستە‌های سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری رویدادمحور از اهداف اصلی دو طرح پژوهشی در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان یادآور شد: تئاتر خیابانی شهرستان مریوان بە عنوان یکی از رویداد‌های مهم و تأثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری کردستان است.

انتهای پیام