صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و افزود: ثبت‌نام از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۳ خردادماه بدون تمدید ادامه دارد.

جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تفسیر قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم و در دو گروه آقایان و بانوان بالای 18 سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 13 خردادماه به مدت یک ماه ادامه دارد، ضمن اینکه براساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: ثبت‌نام در چهل‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه صرفاً از طریق سایت www.quraniran.ir و توسط متقاضی صورت می‌گیرد، لذا انجام ثبت‌نام از طریق سایت‌های دیگر مجاز نیست.

حسینی نسبت به ثبت‌نام متقاضیان در روزهای ابتدایی تأکید کرد و گفت: از متقاضیان برای شرکت در این دوره از مسابقات تقاضا داریم، از انجام ثبت‌نام در روزهای پایانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: ادارات شهرستانی برای مساعدت به شرکت‌کنندگان مجازند، فقط با حضور خود متقاضی نسبت به ثبت‌نام ایشان در سامانه اقدام کرده و از ایجاد تعهد نسبت به ثبت‌نام شرکت‌کنندگان به‌صورت غیرحضوری پرهیز کنند.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: به‌منظور گسترش آشنایی با تفسیر عمومی قرآن کریم، تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت همزمان در این رشته نیز ثبت‌نام نمایند، ضمن اینکه اعضای گروه‌ها در رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی قرآن کریم می‌توانند در یکی از رشته‌های انفرادی دیگر نیز ثبت‌نام کنند.

حسینی در خصوص ثبت‌نام اقشار مشغول به تحصیل و سربازان وظیفه متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان و سربازان وظیفه عمومی، که در حال تحصیل یا خدمت نظام وظیفه است، با ارائه گواهی معتبر از نهاد مربوطه و مشروط به اقامت دائم در آن شهرستان می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت نظام وظیفه ثبت‌نام و در مسابقات شهرستانی شرکت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ که در دوره‌های قبل، به مرحله ملی راه یافته‌اند، نمی‌توانند در مقاطع پایین‌تر همان رشته شرکت نمایند، به‌عنوان مثال یک حافظ کل راه یافته به مرحله ملی مسابقات شهرستانی و استانی نمی‌تواند در رشته حفظ 20 جزء و پایین‌تر شرکت نماید.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: مبنای مسابقات قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و رشته‌های حفظ قرآن کریم در تمامی مراحل مسابقات از مرحله شهرستانی تا مرحله ملی مصحف 604 صفحه‌ای 15 سطری بدون ترجمه به روایت حفص از عاصم است. در مرحله ملی قرائت باید از طُرُق معتبر و با پرهیز از ترکیب طرق بر اساس آئین‌نامه است.

حسینی تصریح کرد: مسابقات در مرحله شهرستانی، به‌صورت تجمیع چند شهرستان برگزار خواهد شد که جدول دسته‌بندی شهرستان‌ها پس از اتمام ثبت‌نام و مشخص شدن آمار نهایی تعداد ثبت‌نام کنندگان در هر شهرستان، حداکثر 10 روز قبل از شروع مسابقات مرحله شهرستانی از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه به متقاضیان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت وجود شرایط لازم از جمله اینکه، تعداد افراد ثبت‌نام شده در یک شهرستان به غیر از رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و تفسیر عمومی قرآن کریم بیشتر از 25 نفر در هر یک از گروه آقایان و بانوان باشد، مسابقات آن شهرستان قابلیت برگزاری به‌صورت مستقل را داشته و برای برگزاری مسابقات در آن شهرستان فارغ از دسته‌بندی صورت گرفته، به‌صورت اختصاصی برنامه‌ریزی خواهد شد که تشخیص وجود شرایط لازم در این خصوص بر عهده ستاد تشکیل شده از سوی استان است.

انتهای پیام