صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۲۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان از اجرایی کردن فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان خبر داد و گفت: فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی از سال گذشته با سهمیه 400 نفر در استان کردستان شروع به کار کرد.

سیروان صیدی، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی راهی برای کاهش بیکاری در جامعه و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه در سال 98، تعداد 9 استان کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور معرفی شدند که کردستان یکی از این استان‌هاست، افزود: در فاز اول طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای دو هزار و 600 نفر کردستانی اجرا شد.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست در مرحله اول این طرح پنج هزار و 526 نفر متقاضی را در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند.

وی با اعلام اینکه پس از تأیید صلاحیت نهایی متقاضیان مشاغل خانگی، تیم مشاوران شغلی متشکل از 110 نفر عضو تشکیل شد، ادامه داد: در ادامه این طرح به همت جهاددانشگاهی استان کردستان دو هزار و 607 نفر متقاضی به بازار کار متصل شده‌اند.

صیدی با اشاره به ثبت‌نام 987 نفر در فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی افزود: فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی از سال گذشته با سهمیه 400 نفر در استان کردستان شروع به کار کرد که در ثبت‌نام اولیه تعداد 987 نفر توانستند در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام کنند.

وی گفت: پس از ارزیابی‌های اولیه و صحت‌سنجی افراد ثبت‌نام شده، تا کنون برای 378 نفر آموزش عمومی و برای 293 نفر آموزش تخصصی به همت جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شده است.

دبیر اجرایی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان ظرفیت افزایش سهمیه بیشتری در این طرح را دارد، یادآور شد: از تعداد سهمیه 400 نفره‌ای که داشته‌ایم خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم تعداد 215 نفر را از تمام استان کردستان به بازار اتصال بدهیم.

انتهای پیام