صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۳۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس به توسعه استان شد و گفت: نگاه به توسعه فارس در تمام ابعاد در برنامه هفتم توسعه کشور تبیین و تثبیت شود، چراکه اگر این برنامه مصوب شد و خودمان را در این برنامه ندیدیم در بودجه سالانه هم نخواهیم دید.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، یکم خرداد در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، گفت: نگاه به توسعه فارس در تمام ابعاد در برنامه هفتم توسعه کشور تبیین و تثبیت شود، چراکه اگر این برنامه مصوب شد و خودمان را در این برنامه ندیدیم در بودجه سالانه هم نخواهیم دید.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل جنبه ملی دارد، گفت: گاهی نگاه به منافع ملی مقدم بر نگاه به منافع استانی شده است که البته پشیمان نیستیم از اینکه به کشور خدمت کرده‌‌ایم.

آیت‌الله دژکام در عین حال از نمایندگان مجلس خواست تا نگاه ویژه‌ای به مسائل استان داشته باشند و ادامه داد: وضعیت کشور به گونه‌ای است که اگر استان‌هایی حکم مادر دارند، شروع به بازسازی خود نکنند، کشور در آینده با چالش‌های سنگینی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قش محوری علمی، تکنولوژی و توانمندی‌های ویژه‌ از شیراز به دیگر نقاط کشور صادر شده است، گفت: اکنون نقشه جامع علمی فارس در حال تنظیم است اما نمی‌دانیم کجا می‌خواهیم قرار بگیریم؟ آیا نقش دانشگاه‌های فارس را هم می‌خواهیم واگذار کنیم؟

امام جمعه شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه در آمایش علمی که انجام و مصوب شده، فارس در سطح ملی کجا قرار خواهد گرفت؟ گفت: اگر فارس نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، پیرامون این شهر هم شکست را تجربه خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه گم شدن نگاه عمیق برنامه‌ریزی و آمایش موجب می‌شود که کشور زمین بخورد، گفت: اگر مجموعه علمی مانند دانشگاه شیراز که حاصل چندین سال تلاش است، تضییع شود دیگر به سادگی شکل نخواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکسری ظرفیت‌های موجود قانونی داشته و داریم که متأسفانه به دلیل ضعف و عدم همراهی مدیران باعث شده که زمین بماند، مانند پروژه پتروشیمی‌ها در فارس که ١٤ سال است بلاتکلیف مانده است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ۱۸ نماینده فارس زورشان یا به خودشان نمی‌رسد یا به دولت؛ چرا چندین سال است یک درد مطرح می‌شود اما درمانی برای آن وجود ندارد؟

انتهای پیام