صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
استاندار خراسان‌جنوبی:

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، گفت: بازخوانی این رخداد سترگ و ترسیم رشادت‌های فرماندهان و سربازان جان بر کف نظام در رویارویی با دشمنان در آن قطعه از تاریخ انقلاب، برای آینده‌سازان این سرزمین، درسی به یادماندنی و فراموش ناشدنی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«به نام خدا

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. امام خمینی(ره)

روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در پی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، خرمشهر از دست متجاوزان عراقی آزاد شد. در این نبرد نابرابر، ضربه‌ای سهمگین به توان رزمی و روحی نیروهای عراقی وارد آمد.

بازخوانی این رخداد سترگ و ترسیم رشادت‌های فرماندهان و سربازان جان بر کف نظام در رویارویی با دشمنان در آن قطعه از تاریخ انقلاب، برای آینده‌سازان این سرزمین، درسی به یاد ماندنی و فراموش ناشدنی است.

بدون تردید این فتح بزرگ، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و ایران را در موضع قدرت قرار داد، و به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ثابت کرد «مبارزه مجدانه توأم با ایمان، در همه مراحل با پیروزی همراه است. همیشه هم که جنگ نیست؛ این مبارزه در میدان‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم هست؛ این مبارزه در میدان درس و بحث و در میدان تولید هم هست. بنابراین همه جا مبارزه وجود دارد.»

و اینک در آستانه گرامیداشت سی و نهمین سالگرد این پیروزی شیرین که به زعم بدخواهان نظام و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ناباورانه بود، با تأسی از منویات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در سالی که عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را بر خود گرفته، با تمرکز بر ظرفیت‌های درونی کشور و با استفاده از پتانسیل‌های موجود، به‌ویژه نیروی انسانی متخصص و متعهد، حماسه‌ای ماندگار همچون فتح خرمشهر را در راستای تولید ملی در این شرقی‌ترین خطه میهن، خراسان‌جنوبی، رقم خواهیم زد.

و علاوه بر این، در ادامه حماسه‌های جاودان خردادماه، یک بار دیگر با حضور و مشارکتی حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه، روایتی مثال‌زدنی را در سپهر سیاسی استان و کشور مانا خواهیم کرد تا دیگر باره به دشمن زبون، تفهیم کنیم که ایران و ایرانی همیشه تاریخ بر قله اقتدار و صلابت می‌درخشد و هیچ تکانه‌ای را یارای سست کردن بنیاد محکمش نیست.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای گرانقدر، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار سوم خرداد، این روز بزرگ و به یادماندنی را به همه تبریک گفته، امیدوارم همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با پایمردی و مقاومت، روز به روز به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست یافتیم؛ بتوانیم در سایه وحدت و همدلی، شاهد توسعه همه جانبه، متوازن، پایدار و روزافزون استان و کشورمان باشیم.»

انتهای پیام