صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان، اثر استاد هادی ضیاءالدینی با حضور استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق شامگاه گذشته، سوم خردادماه در آبیدر سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در آیین رونمایی از پیکره ایثار و مقاومت مردم سنندج که شامگاه گذشته، سوم خردادماه در آبیدر سنندج برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در جنگی نابرابر و بین تحریم‌های استکبار، جمهوری اسلامی ایران توانست خرمشهر را از چنگال رژیم بعث در آورد.

وی با اشاره به اسارت خرمشهر به مدت ۱۹ ماه در چنگال رژیم بعث افزود: دشمنان در خرمشهر مدرن‌ترین امکانات را مستقر کردند و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که خرمشهر به دست رزمندگان اسلام آزادسازی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر ۳۶ هزار نفر کشته یا اسیر از رژیم بعث گرفته و شاخ رژیم بعث و استکبار جهانی شکسته شد که دفاع جانانه ملت ایران و سربازان اسلام را نمایان کرد.

مالکی در بخش دیگری از سخنانش به رشادت‌ها و ایثار و مقاومت مردم استان کردستان در دوران جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس در دو جبهه ضد انقلاب و رژیم بعث شجاعانه جنگیدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند. این مجسمه به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار ساخته شد که در آبیدر سربلند قامت راست کرده و شهرداری سنندج نیز با همت مثال‌زدنی در مدت زمان کم‌کارهای عمرانی آن را به اتمام رساند.

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج، در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه رونمایی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان با آزادسازی خرمشهر خونین و روز ایثار و مقاومت مصادف است، اظهار کرد: این مجسمه با ارتفاع ۲۲ متر و ۳۰ تن وزن پیکره‌ای بزرگ و زیبا در نوع خود بوده که نمایانگر مجاهدت‌ها و رنج‌های مردم کردستان است.

وی با اعلام اینکه این پیکره بی‌نظیر به همت استاد هادی ضیاء‌الدینی، پیکرتراش بزرگ و نامدار کُرد ساخته شده و در کوه آبیدر نصب شده است، افزود: شهرداری و شورای شهر سنندج در سریع‌ترین وقت پارک اطراف مجسمه را ساماندهی کردند و امکانات رفاهی در آن نصب شد.

صیدی در پایان یادآور شد: بازسازی پارک‌های امیریه و امانیه، ساماندهی میدان گاز، ساخت مجموعه زیپ‌لاین و پل معلق و در تکمیل این مجموعه‌ها، ساخت باغ ایرانی ظرف یک ماه آینده از اقدامات اخیر شهرداری و شورای شهر سنندج است.

غریب سجادی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، در ادامه با تبریک آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت اظهار کرد: هزار نفر مردم مظلوم سنندج و عراق قربانی خونخواری رژیم بعث شدند.

وی با اشاره به تغییر هویت شهر سنندج در طول چهار سال گذشته افزود: در گوشه و کنار شهر عملیات‌های عمرانی مسئولان شهرداری معلوم بوده که جای افتخار برای ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: مردم فرهنگی سنندج لیاقت بهترین خدمتگزاری‌ها را دارند و مسئولان باید ماندگارترین کارها را برای مردم سنندج انجام دهند.

انتهای پیام