صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

طی جلسه‌ای زمینه‌های همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و فناوری بررسی شد.

به گزارش ایکنا از قم، طی جلسه‌ای در سالن جلسات مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قم با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم و رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی زمینه‌ فعالیت‌های مشترک بین دو مجموعه بحث و بررسی شد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در این جلسه  رویکرد اساسی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی را تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان، به خصوص دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان، به‌منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، دانست.

وی با معرفی فعالیت‌های این مجموعه زمینه‌های همکاری در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و فناوری با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی را تبیین کرد.

در ابتدای این نشست محمود متین‌فر، رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گزارشی به فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محصولات فناوری اطلاعات این پژوهشگاه پرداخت و با استقبال از فعالیت‌های مشترک با جهاد دانشگاهی قم راهکارهایی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشگاه ارائه کرد.

یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا شعبه قم نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان فعالیت خود را با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشکده فرهنگ ومعارف اسلامی این پژوهشگاه آغاز کرده و تاکنون سه گفتمان قرآنی با همکاری این مجموعه‌ها برگزار شده است؛ هم‌چنین یادداشت‌های قرآنی و تفسیر قرآن نیز در ماه رمضان با همکاری اساتید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از سوی خبرگزاری ایکنا شعبه قم منتشر شد و این همکاری در ایام انتخابات نیز ادامه دارد که این مهم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام