صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
در ۲۴ ساعت گذشته؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده که با احتساب این تعداد، کل فوتی‌ها در استان به ۴ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این تعداد مجموع جان باختگان به ۴ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

وی افزود: در این مدت ۳۵۶ تن در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا و ۹۹۹ تن سندرم حاد تنفسی دارند. آقازاده بیان کرد: هم‌اکنون ۴۷۵ نفر مشکوک به بیماری هستند و ۲۰۱ تن در بهش مراقبت‌های ویژه بستسری بوده و ۳۷ نفر با ونتیلاتور نفس می‌کشند.

آقازاده ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۱۶۹ هزار و ۹۲۱ تن است و توصیه و خواهش داریم که مردم نمونه جهش یافته بیماری کرونا را جدی بگیرند تا با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم با کرونا مقابله و مبارزه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهرستان‌های چالدران، پلدشت، شوط، چایپاره، اشنویه، سردشت و تکاب زرد هستند. شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، میاندوآب، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ نیز به رنگ نارنجی است. هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی هیچ شهری به رنگ قرمز نیست و سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع می‌باشد.

وی گفت: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، توجه به وجود علایم بیماری و مراجعه به موقع به پزشک و مراکز درمانی و بهداشتی، استراحت و قرنطینه برای مبتلایان جهت جلوگیری از اشاعه بیشتر بیماری تأکید می‌شود.

انتهای پیام