صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از خانه‌دار شدن 805 مددجو در این استان در طرح مسکن محرومان خبر داد.

پیمان ترکمانه، مدیر کل کمیته امداد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه طرح مسکن محرومان مابین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری همدان، اظهار کرد: طرح مسکن محرومین از اواسط سال گذشته آغاز و طبق هماهنگی به عمل آمده با اداره کل بنیاد مسکن استان، 1287 نفر از مددجویان دارای مسکن غیرمقاوم روستایی به بنیاد مسکن جهت استفاده از ظرفیت تفاهم نامه مسکن محرومین معرفی شدند.

ترکمانه اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، احداث 805 واحد انجام یا در حال تکمیل هستند و امید است تا پایان شهریورماه سال جاری 1000 نفر از مددجویان روستایی در قالب این طرح صاحب خانه شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با اشاره به پرداخت 105 میلیون تومان تسهیلات ساخت به هر واحد مسکونی، تصریح کرد: مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت و 3۰ میلیون تومان هم بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و 25 میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد به خانواده‌های تحت حمایت در این طرح پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی، تلاش شده است با مدیریت در متراژ ساخت و محدود شدن زیربنا به 50 تا 60 متر مربع از نیمه تمام باقی ماندن واحدها جلوگیری شود.

ترکمانه افزود: در حال حاضر تعداد خانواده‌های روستایی دارای مسکن غیر مقاوم جامانده از برنامه ساخت مسکن امداد 614 نفر هستند که 300 خانواده فاقد زمین و مسکن 314 نفر در حال تشکیل پرونده جهت احداث مسکن هستند.

وی ضمن اشاره به 2859 مورد خدمت جانبی مسکن در قالب تعمیرات و کمک تکمیلی مسکن ارائه شده به مددجویان در سال 99 ،اظهار کرد: دراین زمینه بیش از 25میلیارد تومان هزینه شده است.

ترکمانه تعداد خانواده‌های مستأجر در استان همدان را 5670 خانوار اعلام کرد و گفت: مسکن از پر هزینه‌ترین خدماتی است که به مددجویان ارائه می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با کمک مردم خیر و نیکوکار و هم‌افزایی نهادها، بار سنگین مسکن را از دوش نیازمندان برداریم.

وی با بیان اینکه مبلغ مساعدت بلاعوض خیرین و سایر ارگان‌ها در سال گذشته 7 میلیارد و 68 میلیون تومان بوده است، افزود: در کنار حمایت‌های دولت و با مشارکت و همدلی هرچه بیشتر آحاد مردم نوع دوست و مسئولان بتوانیم زمینه رفع مشکل مسکن خانوارهای نیازمند در استان همدان را فراهم کنیم .

ترکمانه در پایان یادآور شد: نیکوکاران می‌توانند به‌منظور مشارکت در برنامه‌های تامین مسکن برای مددجویان، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان همدان اقدام کنند.

انتهای پیام