صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه نقش دانشجویان و دانش‌آموزان برای افزایش مشارکت در انتخابات را کلیدی و اساسی دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 20 خردادماه، اظهار کرد: نقش دانشجویان و دانش‌آموزان واجدالشرایط جهت مشارکت در انتخابات کلیدی و اساسی است. شرط سنی حضور در انتخابات نیز ۱۸ سال تمام لحاظ شده تا به این ترتیب نسل جوان کشور از جمله دانش‌آموزان بیشتر بتوانند حضور پیدا کنند.

وی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ برای حضور جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم  باید از این قشر که جمعیت بالایی نیز دارند بخواهیم  تا در این اتفاق مهم حضور فعالی داشته و در انتخاب افراد دقت کنند تا افراد اصلح در شوراها و ریاست جمهوری انتخاب شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه تصریح کرد: به جوانان و دانشجویان متذکر شویم که حضور در انتخابات یک وظیفه دینی است و مانند نماز و روزه واجب شرعی است. آن‌ها باید بدانند که مشارکت در انتخابات یک واجب قانونی و شرعی است. چراکه ما نظام جمهوری اسلامی را قبول کرده‌ایم، قانون اساسی داریم و برای فعال و عملی بدون این قانون اساسی، ضروری است که مردم در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند.

فولادی ادامه داد: باید به مشروعیت توجه داشته باشیم و در مورد مقبولیت افرادی که قرار است انتخاب شوند و انتخاب کنند، اهتمام ورزیم تا افراد مقبول و مشروع انتخاب شوند. باید در مراکز علمی، میزهای ارزشیابی و ارزش سازی راه‌اندازی شود، ارزش‌ها را پرورش دهیم، خواسته‌ها را مطرح و راه‌حل‌ها را بازگو کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشور برای تعالی آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر جوان‌گرایی و به‌کارگیری جوانان صالح، مؤمن، انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف تأکید کرده و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر این مهم صحه گذاشتند. البته بارها ایشان تأکید کردند که منظورشان از جوان‌گرایی، تأکید بر سن آن‌ها نبوده و روحیه با نشاط را ملاک قرار داده‌اند اما همچنان در آستانه انتخابات آینده ریاست جمهوری شاهد هستیم که نام‌هایی به عنوان نامزد انتخابات مطرح می‌شوند که  شاید در همان نگاه اول، سن و سال کم آن‌ها مشهود است.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه اضافه کرد: منظور از واژه «جوان» در دولت جوان حزب‌اللهی، دولتی برخوردار از روحیه جهادی، با نشاط و پرتلاش و دارای انگیزه جهت حل مشکلات کلان کشور است. چنین دولتی در بزنگاه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی به جای بهانه‌تراشی برای فرار از مسئولیت، از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و محیط پیرامونی آن برای رفع موانع حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت اهداف مادی و معنوی خود، بهره می‌برد.

فولادی یادآور شد: باید توجه داشت که در منطق سیاسی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، جوان‌گرایی در تقابل با شایسته‌سالاری نیست. نباید با تأکید بر جوان‌گرایی، شایستگان را حذف کرد و یا امور را به دست جوانان کم‌تجربه‌تری سپرد که فاقد شایستگی و تخصص لازم برای پیشبرد امور کلان کشور هستند. بدون شک نگرش رهبر فرزانه انقلاب بر سپردن امور به جوانان شایسته و دارای صلاحیت است و باید نسبت به این شاخص دقت لازم را داشت تا نسخه اتخاذ شده به فساد و ناکارآمدی بیشتر منتهی نشود.

انتهای پیام